stanica "Olimp"
studenti: Taranovic Katarina, Jovanovic Djordje, Ilic Aleksandar
Projektni zadatak
Predmet projekta:
Bazični predmet projekta je rekonstrukcija I regeneracija, već izgrađene gradske celine, oko sportsko rekreativnog centra Olimp, u kontekstu prolaska lakog šinskog sitema transporta kroz ovo gradsko tkivo.
Cilj projekta:
Osnovna ideja projekta je povezivanje bulevara sa SRC Olimp-om i Zvezdarskom šumom. Povezivanje bi se materijalizovalo kroz različite objekte i zelene površine koje ih povezuju. Samim tim predviđeno je menjanje postojeće strukture objekata i njihovih veza.
Novonastala struktura koja se predviđa na posmatranoj lokaciji, podrazumeva zadržavanje dominantno stambene funkcije ovog prostora. Predviđeno je redefinisanje strukture postojećih blokova koji bi posle intervencije, umesto tradicionalnog bloka sa jednoporodičnim stanovanjem, poprimili otvoreni oblik i domanantna stambena struktura bi bila višeporodična. Trenutne površine stambene funkcije su oko 87700 m2, predviđeno je povećanje ovog broja, barem za 2 puta.
Predviđa se i zadržavanje obrazovnih institucija, odnosno vrtića, koji se nalazi unutar jednog od postojećih blokova, uz njegovu relokaciju. U cilju rekonstrukcije novi vrtić bi morao biti izgrađen sa maksimalnim kapacitetom, koji bi se prilagodio novonastaloj socijalnoj strukturi koja bi se promenila usled promene dominantne fizičke strukture.
Lociranje komercijalnih sadržaja je, novim planom, uz bulevar Kralja Aleksandra. Lociranje komercijalnih sadržaja uz bulevar je takođe predviđeno i GUP-om.
U cilju formiranja nove blokovske strukture, došlo bi do određenih modifikacija na postojećoj uličnoj mreži. Novonastale ulice bi bile ulice drugog i trećeg reda. Komunikacije unutar blokova se formiraju kao pešačke ulice nižeg reda i njihovo uređivanje je uslovljeno dispozicijm objekata unutar bloka.
Sistem garažiranja i parkiranja stambenih blokova se ogleda u postojanju podzemnih garaža, koje opslužuju stambene objekte u blokovima, i parkirališta koja opslužuju komercijanle sadržaje.
Pošto podezemne garaže mogu da prime određeni procenat (oko 30%) potreba za parkiranje, predviđeno je da korisnici stambenih objekata koriste i kapacitete nadzemnih parkirališta.
Parkiranje za objekte komercijanle namene je predviđeno unutar parcele samih objekta. Predviđa se uvođenje I jedne veće podzemne garaže koja opslužuje komercijalne sadržaje.
Formiranjem zelenih površina unutar blokova, otvaraju se nove ambijentalne celine. Vizure same lokacije su vrlo interesantne, zbog postojanja prirodnog pada terena.
Kao dominantna tipološka kategorija usvojeni su objekti dvostrane orijentacije širine 15 m i različite dužine. Dvostrana orijentacija je usvojena u nastojanju da se formira što povoljnija situacija za svaki od pojedniačnih objekata. Tako da su dnevne prostorije orijentisane u pravcu jugoistok, a noćne su u pravcu severozapad.
Plan rekonstrukcije:
Preuzeto iz GUP-a:
· Očuvanje blevara kao kičme grada-linijski centar
· Formiranje komercijalnih, centralnih I javnih sadržaja
· Kontaktni javni gradski prostori na raskrsnicama
· Uzeti u obzir formiranje UMP I metroa
· Očuvanje I bolje povezivanje Zvezdaske šume I bulevara
· Prostor za proširenje bloničkog kompleksa
· Očuvanje I afirmisanje arhitektonskog nasleđa kompleksa zgrada Ivana Antića
· Očuvanje I proširenje SRC Olimp-a
Naši planovi za rekonstrukciju:
· Proširenje I reorganizacija komercijalne zone uz bulevar Kralja Aleksandra
· Proširenje SRC Olimp-a ka Deskaševoj ulici
· Rušenje postojećeg I izgradnja novog vrtića, većeg kapaciteta(koji prati razvoj fizičke strukture)
· Transformacija okolnih blokova u otvorene stambene blokove umesto tradicionalnih blokova sa jednoporodičnim stanovanjem
· Više javnih I zelenih prostora
· Viša spratnost, manji stepen zauzetosti zemljišta
· Viši indeks izgrađenosti
· Spratnost I indeks izgrađenosti padaju udaljavanjem od bulevara zbog uklapanja u okolne blokove sa individualnom izgradnjom
· Transformacija saobraćajne mreže I povećanje dimenzija bloka
· Očuvanje vizura
· Korišćenje denivelacije terena
blok
|
BRGP(s)
|
I.Z.
|
I.I.
|
P bloka(m2)
|
BRGP(p)
|
blok
|
BRGP(s)
|
I.Z.
|
I.I.
|
P bloka(m2)
|
BRGP(p)
|
D01
|
4915
|
0,38
|
0,48
|
22800
|
6750
|
B01
|
31200
|
0,2
|
1,1
|
37000
|
9450
|
D02
|
26176
|
0,49
|
1,4
|
19900
|
1540
|
B02
|
/
|
/
|
/
|
7400
|
/
|
D03
|
7000
|
0,43
|
0,64
|
12400
|
800
|
B03
|
18000
|
0,55
|
2,1
|
13300
|
10500
|
D32
|
10600
|
0,43
|
0,64
|
20400
|
600
|
B04
|
18000
|
0,33
|
1,6
|
1500
|
6000
|
D10
|
12650
|
0,47
|
0,49
|
27000
|
1500
|
B05
|
22500
|
0,23
|
1,4
|
19600
|
4500
|
D11
|
7500
|
0,49
|
0,53
|
16000
|
400
|
B07
|
29300
|
0,17
|
1,3
|
26000
|
4500
|
D12
|
9900
|
0,42
|
0,45
|
24000
|
500
|
B08
|
24750
|
0,21
|
1,4
|
21000
|
4500
|
ukupno
|
78741
|
|
|
|
12090
|
|
143750
|
|
|
|
39450
|
Iz priložene tablice se vidi da bi ukupna površina objekata trebalo da se nakon rekonstrukcije poveća sa 90561 m ² na 183200 m ² što je predviđeno projektnim zadatkom.
Odnos stanovanje-poslovanje se menja tako da se udeo poslovanja povećava sa sadašnjih 13% na 22%.
Potreban broj parking mesta dobili smo tako što smo ukupnu površinu stambenog prostora podelili sa 75 m ², što je površina prosečne stambene jedinice i pripadajućih komunikacija, i tako dobili broj stambenih jedinica. Na jednu stambenu jedinicu predviđa se 1.1 parking mesto što znači da je na lokaciji potrebno obezbediti 2687 parking mesta za stanovanje. Predviđene garaže su ukupnog kapaciteta 832 mesta(oko 30%), a ostala mesta će se obezbediti parkiranjem u bloku.
Predviđeno poslovanje zahteva 493 parking mesta (1 P.M. na svakih 80 m ² poslovnog prostora)i biće obezbeđeno podzemnim garažama i površinskim parkiranjem.