U okviru ovog foruma studenti publikuju List br. 5 (veličina prikaza 700/800 piksela) u skladu sa sugestijama arh. Danila Arsica (u prilogu).
Draga Mirjana,
sinoc sam pogledao sve priloge na vasem Cracking forumu. Palo mi je napamet par stvari koje mogu da vam budu od koristi, mislim da se odnose generalno na sve radove...
- skoro uvek je cracking prilog (glavni, koji obicno ide na dno lista) predstavljen kao objekat. Dok je to sigurno effektno za predstavljanje serije tj. sekvence, mislim da je jako zanimljivo kad se rezultat tretira kao slika (patern, apstraktna 2D kompozicija). Onda rezultat nije samo manifestacija algoritma, vec manipulacija tj. dizajn. Ovo se odnosi vise na List 1, ali ne iskljucuje i druge.
- isto bi bilo zanimljivo da se kod cracking algoritma ne moraju sve celije crackovati. Neke ni jednom, neke manje puta, neke vise puta. To bi ne samo teralo studente da ramisljaju i donose dizajn odluke dok se igraju/upoznaju sa alatkom, nego bi takodje uveko hierarhiju/arhitektonicnost/sistem u njihove rezultate. Naravno da cracking sam po sebi ima sistem i hierarhiju, ali to ne znaci da na primer urbanizam mora ili teba da izgleda kao matematicki savrsen cracking. Takodje, mogu se menjati boje celija, debljine linija kojim se celije crtaju....razne stvari..sve to produbljuje i obogacuje dizajn i tera coveka da misli i donosi odluke, a ne samo da slusa aloritam
- mislim da kad cracking objekti postaju arhitektura (ima dosta primera sa ljudima koji sede ili stoje pored njih itd) onda je jako vazno kako pretociti cracking koncept u arhitektonska pravila. To mora biti na logican nacin. Naravno da cracking objekti mogu postati skulpture u prostoru, ali onda nisu jos arhitektura. Ako ce postati arhitektura onda logika crackovanja mora biti pretocena u arhitektonsko pravilo sa kojim se moze igrati, tj. dizajnirati. Na primer: fasada na kojoj se otvori generisu putem kontrolisanja cracking algoritma.
- takodje je zanimljivo i korisno crtati preko inicijalnog rezultata cracking algoritma. Rukama, kompijuterom, u 3D...nije bitno. Dodati im detalje, ili layerovati novi sistem preko. Opet, razlicite boje, debljine linija...Vidite, moze dati zanimljive rezultate.
Nadam se da ce vam ovo biti od koristi. Srecan rad...
puno pozdrava,
danilo