Kreirati originalnu definiciju u Grasshopper-u sa akcentom na Surface kategoriju.
U tekstualnom delu ukratko opisati njenu funkcionalnost, opisati šta se parametrski može varirati i priložiti grafički prikaz mogućih rezultata (jednu sliku veličine 300x300 ili sekvencu od više slika čije su maksimalne veličine 150x150, jpg format ili obj format).
8. nedeljni zadatak
8. nedeljni zadatak
8. nedeljni zadatak
Jelena, ovo dobro izgleda. Vasa slika je nekom fizikom presla u moj post, ali nema veze, znamo da je Vasa.
Jos i kratak tekstualni prilog o definiciji.
Okacila sam i tekstualno obrazlozenje, ali ne znam gde je nestalo. Postavi se proizvoljna povrs (u ovom slucaju definisana krivim linijama, opcija curve) i na nju se primeni opcija weave koja povrs deli linijama u dva pravca (broj linija je promenljiv sliderom). Od gore navedenih linija formiraju se krive, koje se na presecnim mestima podizu i spustaju, pa se tako dobija "isprepletena" struktura. Na kraju opcija pipe daje debljinu strukturi koja je, takodje, promenljiva sliderom.
Polaznu krivu sam extrudovao, i od nje napravio povrs, koju sam izdelio i napravio podpovrsi koje sam povezao linijama i opcijom pipe. Varijabilnost je u obliku krive koja se podesava u Rhinu, i velicine podpovrsi.
Postavila sam niz tacaka koje sam u raznim operacijama tretirala kao seriju koju sam delila, nasumicno birala...i na kraju sve te tacke spojila u povrsi
Pomocu opcije surface from points napravljena je povrs koja se pomeranjem inicijalnih tacaka u rhinu moze menjati, koja je potom izdeljena na mrezu cije tacke stvaraju nove povrsi unutar glavne povrsi
Dve razlicite povrsi dobijene preko krivih, extrude, presecene u odredjenim tackama, dodata svemu debljina linija, na jednoj prikazana povrs, na drugoj linije, renderovano.
Napravila sam seriju brojeva koji su posluzili kao koordinate tacaka od kojih su formirane linije i povrsine. Sve to kopirano kako bi se napravila nova serija brojeva, samo ovog puta, obrnutog redosleda, zarad dobijanja zeljene forme.
Dve krive zadate u Rhino-u su kopirane, podeljene na jednak broj delova i spojene linijama kako bi se dobio okvir forme. Primenom komande fillet postize se zaobljenost linija koje su opcijom loft stvorile dve povrsine, jednu unutar druge. Veca povrsina prosecena je otvorima ciji se broj i dimenzije mogu menjati.
pomocu krivih i opcije surface u rihinu koje sam dodao gh.opciji surface dobio sam povrsinu koja je dalje izdeljena na tacke i povezana linijama ,opcijom Eval i Srf4Pt stvorena je nova povrsina koja ima mogucnost promene povrsine kvadratica unutar sopstvene mreze
Koristeci se opcijom 4 point surface kreirana je povrs. Dobijeno resenje prezentuje mogucnost primene definicije u kompleksnim arhitektonskim konstrukcijama.
Posravio sam 3 kruga koja se okreću oko svojih centara (koji su u istoj tački), ali oko različitih ravni. te kružnice sam podelio na x broj tačaka i kroz nji provukao ravan....
Postavljena je kriva koja je opcijom extrude presla u povrs koja je podeljena i ti delovi su spojeni linijama a deobne tacke su redukovane,i postale su centri lopti.
Napravila sam krivu u Rhinui na tu krivu dodala opciju SubCrv. Kriva je izdeljena na jednake delove i u tim tackama se nalaze centri po dve kruzne sfere ciji se poluprecnik moze menjati. Sfere su izdeljene na delove i povezane linijama kojima je na kraju dodata opcija Pipe.
Definisala sam povrsi tackama pomocu surface opcije, slajderima menjamo podelu povrsi i njen oblik, a filletom menjamo oblik podeljene manje povrsi u mrezi.Opcijom extrude dobila sam zeljeni model.
Kao ulazne podatke koristila sam dve krive od kojih sam opcijom Loft formirala povrs. Dobijenu povrs sam dalje podelila na tacke i povezala linijama koje su uz pomoc opcije Pipe dobile svoju formu. Opcijama Eval i Srf4pt dobijena je nova povrs koja moze menjati svoje dimenzije.
elipsa je je multiplikovana po jednoj osi uz rotaciju i dodat je jos jedan skalirani profil kako bi se njihovim oduzimanjem dobila neka vrsta skeleta/okvira..deljenjem ukupnog volumena multiplikovanih elipsi (njihovog lofta) na U i V tacke dobijeni su preseci geometrije koji su sluzili za formiranje cevaste konstrukcije..pomocu graph mappera se definise ugao rotacije i stepen skaliranja dva niza elipsi koji su medjusobno zavisni