In this forum students publish results of the activity in the Lesson 7.
U okviru ovog foruma studenti publikuju rezultate (ekranske prikaze) aktivnosti u okviru Lekcije 7.
In this forum students publish results of the activity in the Lesson 7.
U okviru ovog foruma studenti publikuju rezultate (ekranske prikaze) aktivnosti u okviru Lekcije 7.
1. Zadatak: Assingin Materials to a Component
U ovoj vezbi ucimo da dodeljujemo materijale na nasim objektima i elementima u njima. Najjednostavniji nacin je koriscenje instanci koje se pojavje u properties meniju kada selektujemo zeljeni objekat. Tada mozemo da promenimo materijal svakog elementa koji sacinjava tu odredjenu strkturu. U ovom primeru, menjamo materijale na radnom stolu. (1a i 1b)
2. Zadatak: Creating New Materials
U ovoj vezbi ucimo da pravimo nove materijale koristeci se postojecim materijalima. (2)
3. Zadatak: Exterior Renderings
U ovom zadatku ucimo kako da finalno prikazemo nas objekat. Koristimo opcije u Render meniju: podesavamo polozaj Sunca, svetla, kolicine oblaka, pozadinu i kvalitet slike. Po zavrsteku radimo na kvaliteu slike odnosno boja koje je sacinjavaju: da li ce slika biti topla/hladna, tamna/svetla, da li ce imati vise ili manje svetlosti,senki itd. (3)
4. Zadatak: Interior Renderings
Kao i u prethodnom zadatku, ovde isto tako ucimo da finalno prikazemo objekat ali iznutra. Enterijer je zahtevniji jer trazi mnogo vise vremena da mu se posveti na podesavanju svetla i senki unutar prostorija. Kada Revit zavrsi sa renderom onda ponovo podesavamo kvalitet slike kao i u prethodnoj vezbi. (4a i 4b)
1. VEŽBA
Dodeljivanje materijala određenom predmetu prema katergoriji objekta; promene tipa osobine nekog elementa; promena tipa navođenjem stepena osobine.
2. VEŽBA
Kreiranje novih materijala duplikacijom istih, i promenom parametara kao što su boja i materijal.
3. VEŽBA
Renderovanje : Biranje kvaliteta rendera i podešavanje izlazne rezolucije. Označavanje regiona koji se renderuje. Podešavanja sunčeve svetlosti i senki. Biranje pozadine, neba ili ubacivanje slike. Podešavanje ekspozicije.
4. VEŽBA
Renderovanje unutrašnjeg prostora : Biranje šeme osvetljenja da uključuje i unutrašnje osvetljenje (od lampi, sijalica . . . ) Pravljenje grupe određenih osvetljenja i podešavanje njihove jačine.
U sedmoj lekciji zadatak je da se uvežba:
1. dodeljivanje materijala elementima objekta
2. pravljenje novih materijala
3. pravljenje renderovanog prikaza spoljašnjosti objekta
4. pravljenje renderovanog prikaza unutrašnjosti objekta
Prikazi predstavljaju moje rezultate vežbanja.
ZADATAK 1: U ovoj vežbi dodeljujemo materijal određenom predmetu prema katergoriji objekta; promene tipa osobine nekog elementa
ZADATAK 2: U ovoj vezbi ucimo da pravimo nove materijale koristeci se onim koje već imamo.
ZADATAK 4: Renderujuemo enterijer ( podešavanje svetla i senki unutar prostorija,ponovo renderujemo,pa onda ponovo podešavamo svetlo,kao i kvalitet same slike).
U ovoj vežbi imali smo 4 zadatka, gde smo naučili kako da renderujemo naš projekat kao i davanje različitim objektima i familijama karakteristike različitih materijala.
U okviru ove vezbe naucili smo da dodeljujemo materijale komponentama u projektu, pravimo nase materijale, kao i da renderujemo enterijer i eksterijer.
1. assigning materials to a component
- promena materijala poda terasei pristupne rampe u drvo - odredjivanje materijala sofe u dnevnoj sobi - primena istih tih materijala na sttolove i stolice u hodniku
2. creating new materials
- stvaranje novih zadatih materijala za drveni i metalni okvir i sediste stolice--- duplicate material- changing appearance and pattern - primena novih materijala na stolici- properties--> materials and finishes
3.exterior renderings
- renderovanje eksterijera u losijoj i boljoj rezoluciji... poboljsanje grafike sa opcijom adjust exposure
4. interior renderings -renderovanje enterijera dnevne sobe , nakon renderovanja koriscenje opcije exposure settings -prilagodjavanje osvetljenja, jacine senki... uporedjivanje draft i medium opcije kvaliteta slike
1). Dodeljivanje materijala elementima objekta (popločanje);
2). Pravljenje novih materijala;
3). Pravljenje renderovanog prikaza spoljašnjosti objekta i podešavanja osvetljenja (high quality render);
4). Pravljenje renderovanog prikaza unutrašnjosti objekta i podešavanje osvetljenja (medium quality render).
Zadatak jedan je namenjen ucinju dodeljivanja materijala odredjenom predmetu prema kategoriji objekte - promene tipa osobine nekog elementa. Zadatak dva sluzi za pravljenje novih materijala, koristeci se postojecim. U trecem zadatku bavimo se renderovanjem eksterijera(polozaj sunca, kolicina oblaka, svetla i kvalitet slike) i enterijera (osvetljenost prostorije, dnevno i nocno svetlo)
I_dodeljivanje materijala pojedinacnim elementima objekta
II_Pravljenje novih materijala
III_Renderovani prikaz eksterijera
IV_Renderovani prikaz enterijera
Posle renderovanja, prikazi se mogu podesavati zahvaljujuci opciji adjust exposure kako bi se u sto vecoj meri poboljsao kvalitet prikaza
U 7. lekciji, bavili smo se materijalima kao i renderom. U prvoj vezbi (7.1), menjali smo materijale elemenata stola.
U drugoj vezbi, takodje smo menjali materijale, ali smo materijale sami i pravili (birajuci vrstu, boju, šare, kao i sliku materijala koja ce se prikazati u daljem renderovanju ). - 7.2(a,b i c)
U trecoj vezbi, upoznajemo se sa opcijama koje se koriste za podesavanje kvaliteta priloga pri renderovanju, pa tako mozemo birati Draft, Low, Medium, Best itd. - 7.3(a i b)
U cetvrtoj vezbi, Bavimo se podesavanjem osvetljenja, birajuci pri tom da li hocemosamo dnevnu svetlost, ili hocemo da ukljucimo u neko vestacko osvetljenje. - 7.4(a,b i c)
1_dodeljivanje materijala odabranom predmeu, tj. elementu objekta
2_izrada novih materijala
3_renderovanje eksterijera(podesavanje doba dana, tj polozaj sunca, oblaka,kolicina magle)
_renderovanje enterijera( osvetljenje prostorije u zavisnosti od doba dana i polozaja sunca...) za oba slucaja postoji mogucnost podesavanja kvaliteta slike
// 1 // Postavljanje postojecih materijala
// 2 // Kreiranje i postavljanje novih materijala
// 3 // Exterior rendering sa podesavanjem pozicije sunca i lokacije projekta
// 4 // Interior rendering sa podesavanjem artificijelnog i prirodnog svetla i podesavanjem expozicije i ostalih fine tune komponenti.
1. Dodeljivanje materijala pojedinacnim elementima objekta
2. Pravljenje novih materijala
3. Renderovani prikaz eksterijera (Draft i Medium)
4. Renderovani prikaz enterijera
1. Zadatak - dodeljivanje materijala postojecim
elementima u objektu. komande: properties
2. Zadatak - kreiranje novih materijala i
i modifikovanje postojecih
3. Zadatak - renderovanje eksterijera,
istraživanje mogucnosti u pogledu kvaliteta slike
osvetljenja, pozadine itd.
4. Zadatak - renderovanje enterijera, takođe kao
i u prethodnom zadatku istraživanje u pogledu
kvaliteta slike ali ovog puta umesto pozadine,
modifikacije veštackog i prirodnog svetla.
1. vežba: a) menjanje strukture i materijala iz betona u 'Wood Deck', rampe i trotoara; b) menjanje materijala tri odvojena dela stola;
2. vežba:pravljenje tri nova materijala za tri dela stolice: za okvir smo koristili materijal 'Teak' iz kolekcije drveta, za sedište 'Creased Black' iz kolekcije kože a za postolje 'Chrome Polished' iz kolekcije metala;
3. vežba: a) spoljašnji render (kvalitet 'Draft', da bi kraće trajalo renderovanje): bilo je potrebno podesiti osvetljenje na 'Sun only', senke na 'Still' i odrediti tačnu lokaciju objekta, kao i datum i vreme;
b) ponoviti isti render, ali u 'Medium' kvalitetu, a zatim podesiti osvetljenost rendera;
4. vežba: a) render enterijera (kvalitet 'Draft', da bi kraće trajalo renderovanje): bilo je potrebno podesiti osvetljenje na 'Artificial only' kako bismo napravili noćni render;
b) smanjiti 'dimming level' podnom i plafonskom osvetljenju pa ponoviti isti render u kvalitetu 'Medium', a nakon sto se renderovanje završi, podesiti osvetljenost prikaza
1.7.1. Dodeljivanje materijala određenom predmetu prema katergoriji objekta; promene tipa osobine nekog elementa; promena tipa navođenjem stepena osobine.
1.7.2. Kreiranje novih materijala duplikacijom istih, i promenom parametara kao što su boja i materijal.
1.7.3. Renderovanje : Biranje kvaliteta rendera i podešavanje izlazne rezolucije. Označavanje regiona koji se renderuje. Podešavanja sunčeve svetlosti i senki. Biranje pozadine, neba ili ubacivanje slike. Podešavanje ekspozicije.
1.7.4.Renderovanje unutrašnjeg prostora : Biranje šeme osvetljenja da uključuje i unutrašnje osvetljenje (od lampi, sijalica . . . ) Pravljenje grupe određenih osvetljenja i podešavanje njihove jačine.
1: dodeljivanje materijala određenom predmetu prema katergoriji objekta;
2: kreiranje novih materijala duplikacijom istih i promenom parametara
3: renderovanje: biranje kvaliteta rendera i podesavanje izlazne rezolucije/biranje kadra/sunceva svetlost i senka/ biranje pozadine
4: renderovanje enterijera, sema osvetljenja koja ukljucuje i unutrasnje osvetljenje/ podesavanje njihove jacine
Vežba 1 Dodeljivanje materijala elementima na tri različita načina.
Vežba 2 Kreiranje novih materijala kopiranjem postojećih i podešavanjem boje i načina na koji će se prikazati.
Vežba 3 Biranje kvaliteta rendera i odabir polja koji će se renderovati kao i postavljanje osvetljenja, senki i pozadine.
Vežba 4 Učimo da uključimo veštačke izvore osvetljenja i podesimo nivo dimming-a.