Foros generales

Foro Descripción Debates
News forum
General news and announcements
0

Foros de aprendizaje

Semana Foro Descripción Debates
23 de septiembre - 29 de septiembre Dobrodošli, predstavite se

...

1
ZADATAK 1_PREDMETNA LOKACIJA_IMPRESIJE, VIĐENJE, IDEJE, MOGUĆE TEME

Studenti na osnovu posete predmetnoj lokaciji, upoznavanja sa prostornim i ukupnim kontekstom lokacije i zadatka prezentuju svoje prve impresije, viđenje, ali i moguće ideje za razvoj i izgradnju.

Rezultate rada sažimaju u formi liste mogućih najznačajnih tema – TOP 5, iz koje daljom valorizacijom izdvajaju dominantne 3 teme-TOP3.

Svaka od predloženih tema treba da se odnosi, odnosno u vezi je sa krakterističnom prostornom celinom (delom lokacije). U tom smislu studenti se u ovoj fazi opredeljuju za deo lokacije kojim bi istraživali u daljem radu ( Npr. Savamala, potez savskog keja sa Betonon halom ka Kalemegdanu, potez savskog keja ka Kosančićevom vencu, prostorno i saobraćajno čvorište u zoni Brankovog mosta na desnoj obali, potez od Terazija ka Savi, ... ).

U formi grafičkih priloga (karte, dijagrami, orto-foto,...), fotografija i kratkih tekstualnih objašnjenja studenti prikazuju  rezultate svog rada.

Tema

Pod "temom" se podrazumeva ( tema se može odnositi na...):

- pojam, predmet interesovanja, ...

1
30 de septiembre - 6 de octubre ZADATAK 2_ISTRAŽIVANJE KONTEKSTA_PANORAME

Analize zatečenih uticajnih faktora i elemenata na predmetnoj lokaciji i u širem okruženju, koji su opredeljujući za dalji rad na novim rešenjima.

U okviru ovog Foruma-ZADATKA 2 nalaze se dve diskusije u kojima studenti prezentuju rezultate svog rada

»Male forme« -1  PANORAME I »KONTEKSTUALNE MONTAŽE«

We challenge and advance typologies.

 REX

 

KORAK 1_U formi "panorama", više uzastopnih spojenih kadrova sa jedne tačke, predstaviti ključna mesta sa lokacije i neposrednog okruženja. Na ovaj način studenti se upoznaju, sagledavaju ukupne prostorne karakteristike posmatrane lokacije-područja (način izgradnje, vizure, siluete,...)  i odnos prema širim prostornim celinama, u konkretnom slučaju i prema gradu u celini (posmatrano područje zbog veličine,specifične pozicije i konfiguracije terena je vidljivo sa različitih tačaka i aktivno učestvuje u "panorami" starog Beograda).

Mesta za fotografisanje označena su u fajlu-1000_panorame.jpg.

KORAK 2_U sledećem koraku studenti intervenišu na ...

12
ZADATAK 2_ISTRAŽIVANJE KONTEKSTA_PROSTORNA KOMPOZICIJA

»Da bi se obrazovao celinski odnos, potrebno je da kod delova (isti, slični, različiti) postoji ono što je opšte u istom, sličnom, različitom,

To opšte je ona veza, spona koja utiče da se obrazuje celinski lanac, lanac svojstava.

Otuda celinski sklop mogu obrazovati i različiti arhitektonski predmeti ako u sklopu postoji ono što je zajedničko, i to zajedništvo dođe do izražaja«

Ratomir Bogojević, »O funkciji deo-celina«

Kroz slobodne izabrane tehnike, materijale, napraviti brzo istraživanje -"simultanku"  varijeteta mogućih kompozicionih formi i odnosa na odabranoj lokaciji, u skladu sa definisanom temom (temama).

Napraviti 3 moguća varijeteta novih odnosa, odnosno rešenja na odabranoj lokaciji.


Istraživanje sprovesti na nivou:

- odabrati elemente, odnosno tehnike i materijal za rad

- polazna ideja i varijacija ideje - varijante prostorne kompozicije istih elemenata za različite ideje

- mogući grafički prikazi u kontuekstu (na podlogama u razmeri 1:5000)

Istraživanje u svemu sprovesti u skladu ...

1
7 de octubre - 13 de octubre ZADATAK 3_ISTRAŽIVANJE KONTEKSTA_DOMINANTNI ASPEKTI

Istraživanje konteksta se odnosi na prikupljanje, analizu relevantnih informacija i izvodjenje zaključaka prema zadatim aspektima-temama. Istraživanje sprovesti ne samo kao identifikovanje postojećeg stanja, već na nivou prepoznavanja problema-konfilikata i potencijala za razvoj.

4
ZADATAK 4_RESEARCH DESIGN - REFERENTNI PRIMERI

U skladu sa izabranim aspektom istraživanja konteksta, ali i  pojedniačnim temama u okviru izabranog aspeka, i uopšte prvim konceptualno-misaonim idejama i tumačenjima zadatka i lokacije, svaki student u grupi bira i analzira  5 relevantnih primera iz svetske prakse.

4
14 de octubre - 20 de octubre Greetings from Berlin_arhitektonska vizura

U okviru ovog foruma, a prema zadatim diskusijama-temama, studenti postoju svoj orginalni pripremljeni materijal, koji su i prezentovali na vežbama (16.10.2013).

4
Berlin re:visited

U okviru ovog foruma, studenti postuju dopunu-doradu svojih "berlinskih" tema, a u skladu sa komentarima i uputstvima sa vežbanja.

3
21 de octubre - 27 de octubre Razvoj preliminarnih koncepata

U okviru ovog foruma prikazati dalji razvoj pojedinačnih prvih koncepata u okviru svake grupe.

Prikazati:

- dijagrame, šeme

- karte u razmeri

- fotografije makete

- 3D kompijuterske modele

5
Free form

U okviru ovog foruma, studenti mogu formirati odvojene pojedinačne diskusije koje prepoznaju kao važne za zadatak, uopšte različite teme pomenute ili uopšte od koristi za rad u studiju.

Npr. master-planovi, linkovi ka zanimljivim sajtovima-bazama podataka, linkovi ka tekstovima ili elektronskim izdanjima knjiga,....

1
28 de octubre - 3 de noviembre Razrada koncepta_radni kolokvijum

U okviru ovog foruma studenti postuju priloge prezentovane na vežbama u sredu, 29.10.2013., odnosno materijal "Radna verzija prvog kolokvijuma".

Priloge postovati kao gotove pripremljene listove, upravo onako kako su i bili odštampani za pomenuto vežbanje.

6
Prvi kolokvijum_grafički materijal

U okviru ovog foruma studenti postuju grafički materijal pripremljen za prvi kolokvijum.

Maksimalna veličina fajlova 1MB.

6
Prvi kolokvijum_prezentacija

Postovati prezentaciju u spojenom - bindovanom .pdf obliku (ne pojedinačne slajdove).

Nephodno je da prethodno svaka grupa formira DISKUSIJU - (add new disscussion), a istovetno kako je to urađeno u prethodnim zadacima,

odnosno

GRUPA br.grupe_prezimena studenata -studentkinja u grupi

3
ESEJ_Walking /through/ project-plan, Pričam ti priču....

                     

U okviru ovog foruma studenti postuju esej - tekst + grafički deo ( po izboru sa skicama, fotografijama makete, kolažima i sl.), gde u formi story board-a - ilustrovane režije, prikazuju i opisuju scenario zamišljene šetnje i doživljaja u svom projektu (planu).

U grupama sa po tri studenta-studentkinje, svako od studenata-studentkinja, bira moguću karakterističnu šetnju ili pogled i pristup projektu (planu).

Npr. Od Terazija do Sava male; sa reke, potom preko šetališta-obale do odabrane tačke i sl.; pogled i doživljaj iz aroplana,....

U folderu uptstva možete preuzeti osnovni obrazac, na kome je potrebno pripremiti story-board. Obrazac je dat u smislu formata i osnovne strukture, na vama, u skladu sa pojedinačnim afinitetima dalje treba uraditi i pripremiti vaše "pojedinačne priče"....

korisni link

Svaka od gupa otvara DISKUSIJU (add a new disscusion topic) za svoju grupu, u okviru koje postuju svoju "priču".

5
16 de diciembre - 22 de diciembre Drugi kolokvijum - predati plakati

U okviru ovog foruma, a u posebno formiranim diskusijama po grupamastudenti postuju plakate sa drugog kolokvijuma.

6
Drugi kolokvijum - fotografije makete Master plana

U okviru ovog foruma, prema radnim grupama, studenti postoju 3-5 odgovarajući fotografija makete Master plana sa drugog kolokvijuma.

Obavezne fotografije:

- F1 - situacija fotografisana "odozgo"

- F2 - celina MP - kadar " sa strane", najmanje sa suprotne strane 2

po izboru

- F4 i F5 - drugi kadrovi, detalj makete, ili sl.

6