Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)

Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)

 
Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
Monday, 28 September 2009, 3:45 PM
U ovom diskusionom forumu studenti publikuju rezultate svog istraživanja na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris) i diskutuju o ovim rezultatima. Istraživanju pristupiti iz ugla generisanja forme. Ovo zajedničko istraživanje biće osnova za vežbu pod naslovom Les folies cellulaires, u kojoj će studenti generisati formu inspirisanu Čumijevim Les follies, ali koristeci generički koncept cellularnih automata (CA).
Picture of Mirjana Devetakovic
Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Mirjana Devetakovic - Tuesday, 29 September 2009, 12:23 AM
 

Primer istraživanja:

Bernard Tschumi. Parc de la Villette, Paris, France, Exterior perspectives, sketch. 1983

Skica iz kolekcije radova Bernara Čumija u Muzeju moderne umetnosti (MOMA).

Komentar: Data serija skica objašnjava celularnost koja se nalazi u osnovi Čumijeve ideje. Osnovni sistem "ćelija" ima dimenzije 3/3/3.

Mogući pravci daljeg istraživanja: ispitivanje celularnih karakteristika prostorne matrice od 3/3/3 polja... (pravilo 2,3,2)


sNes
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Nevena Urosevic - Friday, 2 October 2009, 11:57 PM
 
Evo mog prvog pokusaja istrazivanja na ovu temu.

Kao osnovu koristila sam CA matricu 3x3x3, kako bi ispunila Tschumi-jevu modularnost, i pravilo 2-3-3, i level 3.
Kao osnovni modul, umesto kocke, koristila sam proizvoljno kreiran "mesh", i tako ispitala nove povoljnosti Fun3D-a.
Importovanje *.3ds fajlova je uspesno proteklo.

Ono sto se pojavilo kao prvi problem je nepaznja pri dimenzionisanju modula u eksternom programu [Max-u] , tako da sam dobila odstupanje u pravilnom CA rasporedjivanju, i neki moduli su se udvojili van zadate matrice.

To je ispalo kao interesantno vizuelno resenje, jer se i kod Tschumija ne pojavljuje cista
3x3x3 matrica, vec postoje moduli van nje, koji sluze kao komunikacioni segment [stepeniste, liftovi].

sNes
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Nevena Urosevic - Friday, 2 October 2009, 11:53 PM
 
Ugao 2:



sNes
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Nevena Urosevic - Friday, 2 October 2009, 11:56 PM
 
I ugao 3:
[Nisam sigurna koliko je ovaj sam pocetak trebalo da se nadje ovde, i u ovoj formi, prvi macici se u vodu bacaju, ne? blush ]



Picture of Mirjana Devetakovic
Odgovor: Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Mirjana Devetakovic - Saturday, 3 October 2009, 9:57 AM
 
Fino! Fino! Ovo malo ide ispred ovonedeljne teme, jer bi prvo trebal DOOOOOBRO prouciti Tschumija, kako bismo bili sigurni da je reinterpretacija ok. Radujem se sto vam je proradila nova funkcionalnost Fun3D-a. Ja sam morala da smanjujem mesh (scale) u samom FUN3D-u,kao i da ga pomerim, kako bi se ponasao kao jedna uobicajena celija... Ovo moze da saceka narednu nedelju, a u ovoj bih volela da vidim jos malo, istrazivanja samog Tschumija koje moze da se odvija i kroz model (cak i pomocu Fun3Da)...
Picture of Stanislava Predojevic
Re: Odgovor: Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Stanislava Predojevic - Monday, 5 October 2009, 12:45 PM
 
Možda je kao uvod u ovo istraživanje prikladno citirati delove Tschumi-jevih eseja napisanih između 1984. i 1991. godine koji se tiču projekta parka de la Villette, pod naslovom Ludost i kombinatornost:

"La VIllette. U Početnoj fazi projekta La Villette pojavile su se dve alternativne strategije kao podloga za takvo kombinatorno istraživanje. Naznačeni predmet projekta bila je primena teoretskih razmatranja na praktičnoj razini, prelaz od "čiste matematika" Manhattanskih transkripata na primenjenu matematiku. Prva moguća...
... Druga je strategija uključivala ignorisanje sagrađenih presedana, počinjući od neutralne matematičke konfiguracije ili idealne topološke konfiguracije (rasteri, linearni ili koncentrični sastavi, itd ) koje bi mogle postati ishodišta budućih transformacija. Bio je odabran drugi pristup: postavljena su tri autonomna apstraktna sastava- sastav tačaka, linija i ravni. Nezavisni, svaki sa vlastitom unutrašnjom logikom, ti bi se sastavi potom, superponirani, počeli međusobno kontaminirati."

Tschumi, B. (2004) Arhitektura i disjunkcija, AGM, Zagreb, str. 150.

Iz ovog dela teksta jasno se uočava uloga pojmova Euklidske geometrije, tačke, prave i ravni, dok se iz priložene ilustracije čita tipologija mogućih površi i konfiguracija, gde se zidovi i elementi enterijera na nivou tačke, prave i ravni, kombinuju na osnovu određenih pravila: presecima, ponavljanjem, distorzijom, fragmentacijom, ograničenjima... i sve u okviru jedne ćelije izdeljene na module 3x3x3 u čijoj se kombinatorici lako uočavaju pravila generisanja celularnih automata ( CA ).

Picture of Milutin Miljus
Re: Odgovor: Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Milutin Miljus - Monday, 5 October 2009, 9:35 PM
 

Surface

The surface of the park receive all activities requiring large expanses of horizontal space for play, games, body exercises, mass entertainment, markets, etc. Each surface is programmatically determined. So-called left-over surface (when every aspect of the program has been fulfulled) are composed of compacted earth and gravel, a park material familiar to all Parisian. Earth and gravel surfaces allow for complete programmatic freedom...


A simple structural solution: exploding programmatic requirements throughout the site onto a regular grid of points of intesity. Hence, the different types of activities are first isolated and then distributed on the site, often encouraging the combination of apparently incompatible activities. (e.g., „The ruuning track passes through the piano-bar inside the tropikal greenhouse.“).


Bernard Tschumi (1994): In Event-Cities, MIT Press, Paris, p. 58 and 59.


Iako nisam toliko upoznat sa radom na CA, mada može da se shvati logika i ideja ovog u neku ruku parka jednostavnog rešenja. Recimo da se može naći neki bazični smisao onog čime se CA bavi, jer je njen rad 3D, a gornja slika kao da je otisak cele strukture na površini. Tekstom sam hteo da pokažem da neka jedinica, koja je ovde površ (jedan od tri osnovnih elemenata u stvaranju parka: tačka, prava i površina) poslužila za njenu modifikaciju ili u ovom slučaju razbijanje nekoliko geometrijski pravilnih komada, čiji se delovi rasipaju po pravilnom poretku formirajući grid... Takve tačke (čime pokazujem da se u ovom primeru, pojam tačke kasnije javlja) koja čini skupinu razbijenih kvadrata koje označavaju poredak odnosa funkcija, možemo reći da služi za dizanje u 3D, ali ne u bukvalnom smislu, zbog čega i nastaje mogućnost da se neke funkcije koje zauzimaju više prostora dobiju potrebne površine, čiji je jedan folie težiste desavanja, tako da sa donje slike se može uociti gde je neka funkcija jača, odnosno proporcionalnost folie-a odgovara intezitetu funkcije, što je i namerno rađeno kako bi se pojedine dodirivale, dok sa druge strane između pojedinih ostajao prazan prostor, što je autor upotrebio za druge koncepte koji se vezuju za tačku, pravu i ravan.

Picture of Milutin Miljus
Re: Odgovor: Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Milutin Miljus - Monday, 5 October 2009, 9:38 PM
 
Uh...
Picture of Stanislava Predojevic
Re: Odgovor: Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Stanislava Predojevic - Tuesday, 6 October 2009, 3:39 PM
 

Mozda moze da nam bude od pomoci i serija predavanja Manuela de Lande, savremenog filozofa koji prati filozofiju Gilles Deleuz-a i Jacque Derride:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=D649C765D91C1120

I niz tekstova koji objasnjavaju njihovu filozofiju koja moze biti od koristi u ovom istrazivanju:

http://a.aaaarg.org/

Picture of Jelena Glogovac
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Jelena Glogovac - Tuesday, 6 October 2009, 12:47 AM
 
i druga varijanta...

Picture of Dina Stojanovic
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Dina Stojanovic - Tuesday, 6 October 2009, 4:03 PM
 

U parku La Villette postoji 35 crvenih folija koji nisu nikako stilska aplikacija vec aplikacija ideje 'non-meaning' arhitekture tj. forme.Follies su oblikovani tako da ne znace nista!Programless stuctures!Ovo je Tschumijeva reakcija na filozofiju dekonstruktivizma Zaka Deride,koji govori o 'multiple meanings',tj dekonstrukciji jezika i teksta,i postojanju vise od jednog znacenja teksta.Arhitektura takodje predstavlja svojevrstan tekst kulture i kao takva ima svoje oznacitelje i oznacene pojmove.Follies su kao forma ono sto oznacava,ali samo 'oznaceno' tj. funkcija follija u ovom slucaju ne postoji.Mreza tj 'grid' follies kreira referentne tacke u prostoru,ali su nekontekstualani u svojoj formi i obliku.Svaki 'follie' je zasnovan na kocki i dekonstruisan postupcima transformacije : adicije,repeticije,distorzije,prosecanja, fragmentacije.

"Arhitektura prezivljava samo tamo gde negira formu koju drustvo ocekuje od nje." Tschumi

Tschumi projektuje jedan preko drugog tri sistema-sistem tacaka,sistem,linija i sistem povrsi.Pozicija follies su tacke u prostoru,linije su staze parka,a povrsi povrsine sportskih terena,terana za rekreaciju....Ovim postupkom on istice disjunkciju izmedju arhitektonskog prostora i 'events' tj. dogadjaja koji tu imaju mesto desavanja,teorija 'event space'-a. 

Ovo moze biti pocetna pozicija za razmisljanje o ukljucivanju celularnih automata,kao determinisanih sistema koji mogu slediti odredjena pravila povezivanja tacaka,linija i povrsina u prostoru i dobijanja struktura koje bi za pocetak,sledeci Tchumijevu filozofiju bile programless,ili krenule iz kubicne forme i zatim postupkom superimposition dobijale nove celije...

 

 


Picture of Dina Stojanovic
Re: Odgovor: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Dina Stojanovic - Tuesday, 6 October 2009, 4:08 PM
 
Jos jedna ilustracija....

Picture of Jelena Glogovac
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Jelena Glogovac - Tuesday, 6 October 2009, 12:46 AM
 
Nisam uopste sigurna da li sam na pravom putu...ja sam generisala vise formi koriscenjem CA i ovo su moji rezultati...

Picture of Dusan Bosnjak
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Dusan Bosnjak - Tuesday, 6 October 2009, 3:37 PM
 

The superimposition of three systems generates a system of calculated tensions reinforcing the dynamism of the place. Each sysytem  has a logic and independence. Programmatic requirements are distributed over the total site with arrangements at points of intensity. This emphasises discoveries and presents visitors with a variety of programs and events. The folly is a neutral object within function, the structure is bare and the programme complex. It is an autonomous sign with maximum programmatic flexibility. It becomes an etymology, an artificial abstraction. The superimposed systems consist of points as programs in fragments, lines as axis, meandering and lanes of trees, and the surfaces as textures. The follies (points) become necessary to fulfill the programmatic and to develop a clear symbol. This enhances easy maintenance and orientation. The lines coordinate the most frequent activities. The curvilinear line intersects the straight lines at important points. The surfaces are textured according to program and the left over surfaces are compacted earth and gravel.

2.GIF

Picture of Marko Stojkovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Marko Stojkovic - Tuesday, 6 October 2009, 3:37 PM
 

U Park La Villette, Chumi je zeleo da kreira arhitekturu bez konteksta, po njemu, ovo je jedini nacin da autenticnost autorskog dela strukturi I formi bude osigurana. Suprotno tome, Lipman istice koncept kritickog regionalizma I prepoznavanje jedinice u kulturnoj razlicitosti. Kroz ovo, osoba se oseca kao u domu u zgradi ako je dizajnirana u specificnom kontekstu. Obojica su protiv globalizacije u arhitektonskom kontekstu. Masovna potrosnja arhitekture nije samo radi ekonomske dobiti, vec u kreiranju vozila za odrzivi razvoj umesto okretanja ka konzumaciji samog objekta.

The superimposition- Tshumi used in the Le Parc de La Villette sheme, a regular point of grid selection consisting of a system of points, lines and surfaces superimposed. Superimposition creates a new layer reinforcing a specific aspect of the desing.

A calculated discontinuity brings forward certain chains. In film, discontinuity has as a resault a multyplicity of combinations, the cinegram. Words associated with the cinegram are repetiotion, inversion, substitation and insertion. The invention resides in contrast (Tschumi; 1987; p. vi). A complex architectual organisation, not resorting to tradiotional rules of composition, is the result in La Villete.

There is a dis-integration versus the totalising synthesis of objective constraints, versus cause and effect. The new contiguity and superimposition result in something opposite to totality (Tschumi; 1987; p. vii). La Villete in non-contextual with a specific vision of post-modernity. The idea of meaning imminent in architectual structures and forms wich directsignifying capacity is used. Post moderenity reject well defined signified that guarantiees the authenticity of the work of art, La Villete de-regulates meaning. Rejecting “simbolic” repertory. Architecture os always changing meaning, it promotes programmic instability. It means nothing, just a multiplicuty if impressions ( Tschumi;1987;p.vii). Meaning is a function of interpretation: a dispersed and differentiated reality that marks an end to utopia of unity.

Primeri faza parka La Villete


Picture of Predrag Radivojević
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Predrag Radivojević - Tuesday, 6 October 2009, 4:02 PM
 

Dogadjaj "Parc de la Villette" vidim kao svojevrsnu raspravu o mogucim transformacijama arhitekture unutar licnog referentnog sistema, tacaka, linija i ravni. "Folie" tako i nastaje. Variacijom Euklidskih elemenata u referentnom sitemu kocke od. kockica odvija se igra i nastaju razlicite forme...  


Picture of Nemanja Markovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Nemanja Markovic - Tuesday, 6 October 2009, 4:15 PM
 

Nasao sam tekst koji govori o geometriji u parku sa drugog aspekta. Naime Tschumi-jeva geometrija, koja deluje generisana metodom CA, zapravo je bila reakcija na aktuelna politicka i filozofska pitanja sa pocetka 80-ih godina, bez nekog preteranog determinizma :). Geometrija punih i prosupljenih tela se povezuje sa idejom smislenogi besmislenog, racionalnog(solid) i iracionalnog(void). Pod uticajem ruskih Konstruktivista pokusao je da uznemiri aktuelne tradicionalne aspekte u arhitekturi.

Izvor: http://www.archidose.org/Feb99/020199.htm


Picture of Nemanja Markovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Nemanja Markovic - Tuesday, 6 October 2009, 4:53 PM
 

CA se takodje ogleda u konstruktivnim elementima i to u stubovima i dijagonalama. Sem toga sto su celularni sami po sebi njihov automatizam se prenosi na ceo objekat, sto podesca na rincip rekurzije.


Picture of Jelena Ognjanovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Jelena Ognjanovic - Monday, 12 October 2009, 12:53 PM
 
Park predstavlja novi model za 21. vek grad, park čiji program, oblik i ideologije dolaze zajedno. U okviru parka tri istovremene operacije se dešavaju. Prva je niz događaja koji podstiču snove i fantazije, koji se ne nalaze u tradicionalnoj gradskih parkova. Druga je niz mesta u kojima se ove fantazije odigravaju. A treći je sugestiono kretanje u prostoru linija i krivih, ugrađenih u pejzaž.
Tri sistema koji čine park sastoje se od sistema površina, sistema linije, kao i sistema tačaka.
Površine parka koje uključuju prostore za igranje, vežbanje, zabavu, kao i odgovarajuće površine koriste sekoriste za proizvoljne aktivnosti. Preostale površine su konstruisane od zbijene zemlje i šljunka i još više slobodne i razigrane forme.
Linije parka se isporučuju od strane mreže Folies or “follies,” ortogonalnog sistema koji vodi kretanja pešaka i Path of Thematic Gardens, put koji preseca osa koordinira i pruža neobične i neočekivane susrete sa prirodom. Sever-jug ose spajaju dve metro stanice i ose istok-zapad spajaju Pariska predgrađa.
Tačke su matrica sistema Folies smeštenih na 120 metara u intervalima koje služe kao zajednički imenitelj u celom parku. Oni su 10x10x10 metara kockice koje mogu da se prilagode specifičnim potrebama. Striktna ponavljanja Folies stvaraju prepoznatljiv simbol parka. Svaka Folies funkcioniše kao marker i jedinstveni prostor, prostor za eksperimentisanje koje je povezano sa grupom ili događajem. Folies zamenjuju statične, tradicionalne parkovske spomenike i nastoje da budu nova mesta za društvene i umetničke promene. Rezultatujuća mreža predstavlja beskonačnu oblast intenziteta i proširenja unutar i izvan parka, jer ne postoji centar hijerarhije.

ja
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by ana zekonja - Monday, 12 October 2009, 1:38 PM
 

s' obzirom da su kolege obradile vecinu tema vezanih za formu i donekle sustinu ovog projekta, ja sam odlucila da odem malo sire iz toga, odnosno da se baziram na konstruktivizmu, koji je zapravo inspiracija za ovu formu. Moja ideja je da se malo osvrnemo na pricu odakle je sve pocelo, po pitanju forme i oblikovanja i same teorije ovog projekta.

U sustini , posle nekoliko decenija, u ovom resenju se ponavlja osnovna konstruktivisticka forma i metodi oblikovanja, koji su pre svega adekvatno podrzali ideju dekonstrukcije koju je Cumi zeleo da realizuje.

Pojam konstruktivizma obuhvata neodredjenu oznaku forme i inovacije, i suprotno purizmu ili italijanskom racionalizmu, granice ovog pokreta nisu nikad jasno definisane. Preciznije, ovaj pokret kao termin mozemo razmatrati u domenu brisanja tradicionalnih razlika, odvajanja umetnosti od zivota ili kako su produktivisti u sloganu iz ranih dvadesetih izjavili: "Dole sa umetnoscu! Neka zivi tehnologija”.

Faza revolucionarne forme ulicne umetnosti i profesionalna faza u kojoj su zgrade bile zamisljene kao zanr koji lezi negde izmedju masinske forme i bioloske strukture. Naucna ideologija ove dve faze, racunala je na otkrica slozenih preseka kao sto su prozimajuce stambene jedinice, i na konstrukcije prilaznih puteva u vidu rampi i stepenista, zatim liftova.


ja
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by ana zekonja - Monday, 12 October 2009, 1:38 PM
 
park la villette

ja
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by ana zekonja - Monday, 12 October 2009, 1:39 PM
 
..

ja
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by ana zekonja - Monday, 12 October 2009, 1:43 PM
 
model spomenika trecoj internacionali, konstruktivizam

Picture of Stanislava Predojevic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Stanislava Predojevic - Tuesday, 13 October 2009, 10:07 AM
 
U prilog Aninoj priči, konstruktivizmu i savremenijim interpretacijama Tatljinovog spomenika Trećoj internacionali dodajem interpretaciju Zahe Hadid, The Great Utopia, Guggenheim Museum, NY, 1992.

Picture of Stanislava Predojevic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Stanislava Predojevic - Tuesday, 13 October 2009, 10:14 AM
 
I Dan Flavin, "Monument" for V. Tatlin 1. Prva od 39 skulptura koje su nastale između 1964. i 1990. kao interpretacija Tatljinovog konstruktivističkog spomenika.

Picture of Stanislava Predojevic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Stanislava Predojevic - Tuesday, 13 October 2009, 10:25 AM
 

I nešto malo bukvalnije povezano sa temom, Parc de la Villette Project, Paris, France, Base Plan (as Existing) and Moving Elements, Zaha Hadid, MOMA, NY.




Picture of Marko Stojkovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Marko Stojkovic - Wednesday, 14 October 2009, 3:22 PM
 
Moj odgovor na temu interpretacije Tschimi-a svodi se na primenu jednostavnih pravila cellular automata radi dobijanja komplikovane kompozicije.
Prvo je napravljen cellular automata u rasteru 3x3x3, gde je uzeto jedno jednostavno pravilo. Posle je uvedeno pravilo iteracije, predhodnog pravila u svaku jedinicu posebno. Kada je dobijen novi raster CA 9x9x9, svaka jedinica (ravan) je zamenjena jednostavnom komponentom (mech-om). Sama druga iteracija, takodje uvodi novo pravilo- boje.




Picture of RCUB e-Learning
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by RCUB e-Learning - Wednesday, 14 October 2009, 3:55 PM
 

Odlicno Marko!

Prebacite ovaj post u odgovarajucu temu, tj. u Les folies cellulaires - reinterpretacija Čumija

Pokusajte da odrzite jasniju vezu sa Čumijevim delom, npr. preko boje, zadrzavanjem osnovnog modula i sl. Oprez sa grafikom (sta znace one crne i crvene linije? Da li imaju značenje ili samo ukrašavaju prikaz?)!!! Posebno mi je zanimljiv prikaz u gornjem redu, u sredini... u kome se fraktalizuje matrica 3x3x3...

Inace zaista odlicno...

Picture of Predrag Agatonovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Predrag Agatonovic - Monday, 19 October 2009, 11:11 AM
 
Uh, slozicu se sa koleginicom Anom Zekonjom da je sustina ove teme vec obradjena. Ja sam se malo pozabavio nekim Tschumi-jevim projektima koji nisu ugledali svetlost dana. Ovo je jedan od teoretskih projekata, konkurs za jedan kulturni centar koji nazalost nije pobedio.

Zanimljiv mi je jer se nekako nadovezuje na temu kolege Marka Stojkovica s obzirom da se radi o geometriji unutar geometrije.

Osnovni koncept projekta jesu dva omotaca (kutije) sa komunikacijom izmedju njih. Cela geometrija objekta je krajnje ortogonalna sto je karakteristika Tschumijeve arhitekture, sa kombinacijom kutija i slobodnih ravni. Staklena fasada koja je ujedno i spolji omotac (kutija) otkriva osnovne komunikacione rute unutar objekta, dok su svi sadrzaji smesteni unutar manjih boksova u drugom unutrasnjem omotacu (kutiji).


Picture of Predrag Agatonovic
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by Predrag Agatonovic - Monday, 19 October 2009, 11:13 AM
 
Ortogonalna geometrija sa kombinacijom ravni i boksova (kutija).

Picture of milica samardzija
Re: Istraživanje na temu Les folies (Bernard Tschumi, Parc de la Villette, Paris)
by milica samardzija - Monday, 19 October 2009, 8:16 PM
 

Moje istraživanje se zasniva na tekstu Jacques Derrida: Point de folie — maintenant l’architecture i eseju Bernard Tschumi: Ludost i kombinatornost. Na osnovu odrednica koje slede, došla sam do zaključka da se rasposred crvenih tačaka u čitavom parku može posmatrati kao sistem promena, slično kao što se svaka tačka (kocka 10x10x10m) sastoji od delova koji se pojavljuju, nestaju ili menjaju na osnovu određenih kombinatoričkih pravila.

  • Park se sagledava kao celina i određuju se moguća mesta za tačke, kako bi se ponovo uspostavio red i smanjio rizik od ponavljanja. U ovom slučaju red podrazumeva proces i permutaciju.
  • Arhitektura nije događaj, već put ka događaju – sekvenca, otvoreni serijal.
  • Arhitektura postaje umetnost sistema, gde je proces jednako značajan (ili značajniji) od finalnog proizvoda.
  • Funkcija crvenih tačaka:

- metonimična relacija sa čitavim parkom

- folies su deljive artikulisano I kombinatorički

- tačke su otvorene, a ne zatvorene

  • Folies dekonstruišu arhitektonsku semantiku – oslobađaju se istorijske konotacije i smeštaju u šire i apstraktnije područje prirode.
  • Dekonstrukcija nije uništavanje, nego generisanje, kombinacija i transformacija tradicionalnih arhitektonskih elemenata, uz poštovanje većeg broja parametara: organizacija prostora, ekonomičnost, estetika I tehnologija. Rezultat je mnoštvo forme, koja predstavlja mobilnost, promenu, hibridizaciju – seriju “pojedinačnih” (jedinstvenih) repeticija.
  • Dekonstruktivističku arhitekturu ne čine samo principi strukturalne arhitekture, već i uticaj “zdravog razuma” – strategije, nastale na osnovu događaja, koji prolaze kroz izmene, permutacije i deobe, i iskustva.
  • Serija crvenih tačaka je okvir za transformaciju generativnih ćelija unutar njih, koje ne dopuštaju mirovanje. Njihova deljivost ukazuje na trenutak raskida, diskontinuitet, disjunkciju – varijabilnost.