Identifikovati primer afinih transformacija u našem izgrađenom okruženju (u Beogradu) i priložiti fotografiju formata 130/130 piksela. U pratećem tekstu naznačiti koji element je transformisan i o kojim kombinacijama geometrijskih transformacija se radi.
AKTIVNOSTI
Afine transformacije
muzej savremene umetnosti na beogradskom uscu
transformisani su kvadrati i jednakostranicni trouglovi
prisutna je translacija i rotacija(kod trouglova oko stranice kvadrata)
Na Hramu Sv. Save se mogu uociti sve afine transformacije. Skaliranje je primetno u odnosima kupola (istog su oblika ali razlicitih dimenzija), kupolarni prozori su rasporedjeni translatorno, a refleksija je uocljiva jer su leva i desna strana Hrama istovetne.
refleksija - prisutna sa svih strana jer se segmenti crkve (kupole fasada, lukovi) ponavljaju i si metricni su, rotacija - moze se primetiti kod kupola i lukova na kupolama, kao i na kvadratima fasade, prozorima, stubovima...translacija - primecuje se pre svega na elementu kupole (krst), kao i kompletna kupola i svaki njen segment, koji je identican a postavljen na razlicitoj visini i poziciji.
TRANSLACIJOM citavih kubusa na prednjem delu zgrade dobija se na dinamicnosti objekta.
Stepenastim "slaganjem" gornjih spratova objekta dobio se efekat SKALIRANJA, a REFLEKSIJE su naglasene fasadom koja zbog ogledala daje utisak simetricnosti sto se vidi sa prednje strane, sa Nemanjine ulice.
TRANSLACIJOM citavih kubusa na prednjem delu zgrade dobija se na dinamicnosti objekta.
Stepenastim "slaganjem" gornjih spratova objekta dobio se efekat SKALIRANJA, a REFLEKSIJE su naglasene fasadom koja zbog ogledala daje utisak simetricnosti sto se vidi sa prednje strane, sa Nemanjine ulice.
Na prve dve fotografije se primecuje primarno translacija kroz polozaje prozorskih otvora po horizontalnoj i vertikalnoj osi fasade, zatim skaliranje vidljivo kroz odnose prozorskih i otvora na terasama, refleksija koja se ogleda u identicnosti prednjih i zadnjih fasada objekata kao i rotacija, lomljenje fasade u odnosu na vertikalnu osu u primeru 2.
U urbanistickom planu uocljiva je kombinacija rotacije i translacije u srednjem delu kompozicije kao i sklairanje u gornjem levom uglu prikaza objekata uocljiva kroz gabarite.
Nije bilo moguce prikazati sve na jednoj slici. :)
Na objektu palata Zora arh S. Krunica mogu da se uoce afine transformacije. Jasno je uocljivo skaliranje dela objekta sa leve strane, zatim rotacija na nadstresnici na samom ulazu kao i frontalnog dela fasade, zatim translacija ukrasnih elemenata na fasadi (stubovi na poslednjem spratu na levoj i desnoj strani) i refleksija na frontalnom zastakljenom delu fasade. Slika je mnogo sitna pa nisam sigurna da se sve ovo jasno vidi kao uzivo kad se posmatra
Ovo je kuca mog "komsije" u Bulevaru JNA.
Motivi koji se ponavljaju na ovom objektu imaju slicnu materijalizaciju i dimenziju.
- Ograda na terasama u kojoj se javljaju translacija i skaliranje. Isti je slucaj I sa garaznim vratima.
- Motiv opsivke krova koji se ponavlja na celom objektu. Tu se moze uociti rotacija.
- Jos jedan motiv su i bele ploce terasa kao horizontalni detalj, i stubovi kao vertikalni skalirani detalji. Naravno, svuda se javlja translacija.
Slika nije mnogo jasna, zato sto je slabe rezolucije ali mogu poslati vecu ako to bude problem.
Pozdrav
Kliničko bolnički centar VMA
Arhitekta Ivan Antić je i na ovom poznatom objektu dao više primera afinih transformacija: kao što su refleksija koja se ogleda u simetriji krila zgrade i uopšte simetriji objekta, translacija se primećuje u ponavljanju spratova, stubova i prozora. Primer skaliranja jesu prizemni delovi u obliku kvadrata i pravougaonika. A rotacija se uočava u krilima koja su formirana oko jezgra zgrade.
Rotacija i translacija po horizontalnoj kruznici mogu se uociti na trougaonim prozornim jedinicama, a takodje i kod izvijenih stubova. Skaliranje se pojavljuje kod pravougaonih prozornih jedinica u osnovi i to uz neizmeničnu vertikalnu translaciju i opet rotaciju i translaciju po delu horizontalne kruznice. Skaliranje je prisutno i na metalnoj konstrukciji, levo, "pločasti" i "šipkasti" oblici menjaju dimenzije. Uz izvesne slozenije promene u obliku obrazuju se horizontalni prstenovi koji skaliraju duz vertikalne ose, sužavajući se od središnjeg ka najvišem i najnižem. Tako se obrazuje karakterističan elipsoidni oblik.
Ovi oblici koji podsecaju na trouglove u prostoru (mogla bih ih nazvati pandantifima) se rotiraju i transliraju. Ako presecemo 'kupolu' (ne znam kako drugacije da nazovem ovaj gornji deo kante) po sredini, vidimo da postoji i refleksija, cela kupola je simetricna i formira oblik zvezdice. I na telu kante se primecuju iste afine transformacije. Osim toga, manji pandantifi na 'kupolici' su skalirani u vece pandantife na telu kante. Tako da postoje sve 4 afine transformacije. :)
Nadam se da je ok... boje se verovatno bas i ne vide, ali je 130x130...
oooo, Gospode! Gde god se okrenes vidis afinu transformaciju... a obzirom na to da je banovo brdo, preko kojeg 23 obicno gnjavi, prepuno jako interesantnih primera evo jednog sa translacijom, ja bih pre rekla da je vidna na polozaju ovih stambenih zgrada, a zatim i jedan primer skaliranja na jos jednom 'komadu arhitekture' Banovog brda... nadam se da nisam promasila...
Zapadna kapija Beograda osim prozora koji transliraju ima i ove valjkaste stubove sa strane, gde se vidi translacija ali i skaliranje(stub sa leve strane je nizi), vrh zgrade je simetrican, pa tu uocavamo refleksiju,...
Na hramu se isto uocava refleksija, s tim sto je ceo hram simetrican, translacija i skaliranje se jasno vide na ovim kupolama, rotacija prozora na centralnoj kupoli.... translacija se jos vidi i na samoj ogradi...
Ovo je objekat koji se nalazi na Zvezdari, na uglu ulica Gospodara Vucica i Bulevara kralja Aleksandra. Na objektu su prisutne sve na casu pomenute translacije, sto se najbolje vidi u predelu prozora (npr. u prizemnom delu zgrade, gde je faktor skaliranja u pravcu x ose veci, i na kruznim delovima gde je obrnuto), a i na fasadi, gde su ploce razlicitih dimenzija, dok se primecuje i simetrija, koja dokazuje i prisutnost refleksije na objektu...
Зграда у Кнез Михаиловој ("Руски цар", ваљда).
Овде су присутне све 4 врсте афиних трансформација:
- Скалирање - сва прозоска окна су скалирана у односу на оне, условно речено, доле, онда извршено је и скалирање стубиша на терасама...
- Транслација - транслација се огледа у симетрији зграде, тј. у односу на крајњу ивицу извршена је транслација тераса, прозора, рељефа, клима уређаја (који нису симетрично постављени)
- Рефлексија - она је присутна првенствено у рељефу на фасади, и
- Ротација - њу примећујемо при самом врху зграде, где су терасе, прозори, итд. представљају комбинацију ротације и транслације
Svaki primer koji mi je pao na pamet je vec spomenut, tako da sam uzela internacionalni primer - Koloseum (ako nije problem?ako jeste, smislicu nesto nase ;-) ). Uocila sam translaciju i rotaciju.
Na fotografiji se nalazi poklopac ventilacionog otvora u amfiteatru Arhitektonskog fakulteta.Izgled poklopca postignut je koriscenjem afinih transformacija,i to: skaliranja,koje je omogucilo prisustvo vecih i manjih pravougaonika,zatim rotacije,kojom je postignut kruzni raspored pravougaonih proreza,i translacije,koja je primjenjivana na centar rotacije,cime je konacno postignut karakteristican izgled poklopca.
Kao jedan od najprepoznatljivijih simbola Beograda, Avalski toranj, ima sve vrste afinih transformacija. Jedno od skaliranja imamo u osnovi antene koja se ka vrhu suzava, a na svakih nekoliko metara ponavlja se njena osnova samo umanjena. Translaciju uocavamo na prozorima koji se ponavljaju, dok rotaciju mozemo videti na nosecim stubovima tornja koji rotiraju oko njega. Na kraju za zgradu mozemo reci da ima refleksiju (simetricna je), tj. ista je iz bilo kog pravca posmatranja.
Afine transformacije su svuda oko nas, ali evo jednog primera starih gradjevina: Na slici dela Kalemegdanske tvrdjave primecujemo refleksiju elemenata leve i desne strane, rotaciju supljina i ornamenata pri vrhu kula, kao i njihovu translaciju iznad kapije... Gledano iz ove perspektive uocavamo i skaliranje elemenata ograde kao posledicu udaljavanja od posmatraca... :) Ovo je naravno samo jedan od beskonacno primera iz nase okoline!
Na samom objektu se uocavaju translacija i skaliranje.
Translacija je zastupljena po spratovima i prozorima, a skaliranje se uocava
kod desne izbocine objekta koja je istog oblika kao glavni kompleks ali sa nesto manjim dimenzijama.
Refleksija se moze uociti sa suprotne strane ove slike koju sam postavio, a isto se moze primetiti i
na platou u vidu fontane, nezavisno od samog objekta.
istovremeno skaliranje i translaciju lukova ograde, postepenu rotaciju polukružnih detalja same kovane ograde... Ukoliko povucemo osu simetrije kroz ogradu, videcemo da je izvrsena i refleksija.
:)
P.S. Izvinjavam se zbog kola u kadru - stajala sam jedno pola sata i nikako da dobijem priliku da slikam lepo.. :(
Glede afinih transormacija, zgrada je simetrična u odnosu na pročelje(refleksija). Translacije se mogu uočiti na rasporedu prozora i mnogobrojnih fasadnih dekora, primer rotacije su dve niše sa skulpturama simetrično rasporedjene duž oba krila, a skaliranje je vidljivo na kubetu, na samom vrhu centralnog dela fasade.
Objekat je sastavljen iz dva ista dela (refleksija),sa tim da je drugi deo skaliran po y-osi.
Rotacija se moze videti po nagnutoj prednjoj i bocnij fasadi.
Rimokatolička crkva sv. Antona na Vračaru, delo slovenačkog arhitekte Jožefa Plečnika. Na njoj uočavammo nekoliko afinih transformacija. Prozori na kupoli vrše rotaciju oko njene ose, dok prozori na tornju vrše translaciju. Na delovima krova kupole nalaze se tri koncentrična kruga koji se skalarno smanjuju.
Crkva sv. Vasilija Ostroškog na Bežanijskoj kosi delo je arhitekte Mihajla Mirovića. Prva je na teritoriji Novog Beograda podignuta posle Drugog svetskog rata. Uočavaju se sve afine transformacije. Primećujemo simetriju sa leve i desne strane što je primer refleksije. Lukovi iznad ulaza su translirani i skalirani. Prozori vrše rotaciju oko ose kupole ali takođe i translaciju.
Beograd uopšte ne poznajem pa se nadam da će ovo biti dovoljno
crkva Svetog Marka- translacije kod stubova od kojih ovde vidimo samo kapitele; lukovi iznad- kombinacija rotacija i translacija; ponovo translacije kod ćoškova kocki iznad; iznad toga, u centralnom delu translacije monofora sa skaliranjem; njih okružuje luk od četvrtastih rotacijom i translacijom ponavljanih ploča; a onda opet ćoškovi kamenih kocki, ali sada sa translacijom i rotacijom...
Rotacija- grupe od po dva vertikalna reda puzli (od kojih je napravljen objekat) rotiraju oko centralne ose. Postoje tri ulaza istog oblika, koji su postavljeni u jednakim razmacima i na taj nacin rotiraju oko objekta. Takodje, moze se uociti i refleksija, jer je objekat kruznog oblika. Puzle jos vrse i translaciju duz horizontalne ose.
Na ovom cuvenom, umetnickom, monumentalnom zdanju, poznatijem kao ukras u mom liftu, mogu se primetiti cak 3 afilne transformacije:
Skaliranje: Ako posmatrate 4 kvadrata kao jedan veliki, skaliranjem se moze dobiti pravougaonik od 2 kvadrata.
Translacija: Zamislimo da crne trke formiraju koordinatni sistem. Onda je svaki sledeci kvadrat transliran za sitinu trake koja ga deli od prethodnog.
Refleksija: Slicno kao kod translacije, s tim sto se sada kvadrati reflektuju u odnosu na x i y osu.
:)
Nadam se da sam dobro objasnila,a da pritom nisam nekoga zbunila...ako primer nije dovoljno dobar,ima ih josh
Ovo je fotografija zgrade na Banovom Brdu i sadrzi primere refleksije u odnosu na y osu, kao i translacije prozora, terasa, supljina u obliku krugova kao i punih polukrugova na krovu (ne vidi se na fotografiji zbog smanjivanja formata), prisutno je i skaliranje supljina u obliku krugova ( na sredini su veliki a u prizemnom delu su mali) kao i rotacije na polukruznim oblicima na krovu .
Pozdrav
Od transformacija ima translacije,refleksije i skaliranja-slika je mnogo mala pa ne moze bas da se vidi,a ne mogu da izdvojim kao detalj posto je poprilicno losa rezolucija...:)
U hali 1 Beogradskog sajma mogu se jasno uočiti afine transformacije...:-) Objekat je kružnog oblika, u osnovi je simetričan, što ukazuje na refleksiju kroz središnju osu.Prozori i stubovi se ponavljaju ,a istovremeno i smenjuju po horizontalnoj kružnici vršeći ujedno i rotaciju i translaciju...prisutno je i skaliranje(promena dimenzija)...
Na slici je kupola trznoc centra Delta City.Pogodna je prvo jer se moze posmatrati an dva nacina kroz afine artnsformacije,ali nakjrace receno- koncentricni metalni obruci kupole olicavaju skaliranje,metalne sipke koje nose kupolicu su rotirani oko enpokretne tacke za neki ugao,a osvetljenja oko kupole na slici su translirana ali i rotirana jer se krunzo krecu,a simetricne su u odonsu na kupolu u cjiem cetru mozemo zaimsliti kordinatni pocekat,pa je ocigledna refleksija u odnoan us obe ose,tj ogleda se kroz simetriju.
Na slici je jedan mali detalj stubova, na kojima se uocavaju rotacije i translacije nosecih elemenata, a vidi se i mali deo staklene povrsine koja je citava izgradjena od elemenata u obliku trougla koji su rotirani/smicani u prostoru
Ja se nadam da mogu izneti primer koji je vec prikazan, ne iz razloga sto je nestalo afinih transformacija u Beograd, vec zato sto mi je tek danas uveden adsl u stan, a imao sam pripremljeno par dana. Ukoliko nije moguce, pronaci cu drugi primer.
Pogodan objekat za prikazivanje fraktala i afinih transformacija u arhitekturi je zgrada ministarstva odbrane, poznatija kao novi generalstab.
Arhitekta ovog zdanja je Nikola Dobrovic, profesor Arhitektonskog fakulteta. Gradjeno je od 1954. do 1963. i bilo je simbol nove jugoslovenske drzave. Mozda ce se nekima uciniti zanimljivo da delovi koji su poplocani crvenim kamenom simbolizuju kanjon Sutjeske u kojem se dogodila istorijska bitka. Kompleks je 1999. godine tesko ostecen u NATO bombardovanju Jugoslavije, a 2005. dobio je status spomenika kulture, tako da ce prilikom obnove fasada biti vracena u prvobitno stanje.
Na kompleksu se mogu uociti refleksija, skaliranje i translacija i kombinacije tih funkcija.
Refleksija: kompleks generalstaba sastoji se iz dve celine koje su simetricno preslikane u odnosu na sredinu Nemanjine ulice.
Skaliranje: oba bloka su sastavljena iz dva segmenta, jednog poplocanog belim mermerom (nisam siguran da li je stvarno mermer) i drugog poplocanog crvenim kamenom. Ako te segmente posmatramo odvojeno, primeticemo da je i na jednom i na drugom prisutno skaliranje, i to tako sto se deo sprata poplocan belim materijalom smanjuje, a deo sa crvenim povecava.
Translacija\skaliranje: pomeranje i smanjivanje trakastih prozora duz zgrade.
Na primeru dve kapije kuce iz Krunske ulice vidimo skaliranje i translaciju. Ako pogledamo samo jednu od kapija, vidi se refleksija u odnosu na centralnu osu kapije. Takodje je prisutna i rotacija, ako pogledamo detalje kapija.
1)translacija- mozemo primetiti translaciju samog oblika terase
2)reflexija-ukoliko "presecemo" zgradu vertikalno, uocavamo preslikavanje jednog dela u drugi
3)rotacija-to mozemo uociti na terasi, tj. "blokovima" koji cine terasu i rotiraju, formirajuci njen oblik
4)nazalost, na ovoj fasadi nisam mogla da pronadjem primer skaliranja...
Čitava kula je simetrična, što ukazuje na refleksiju.
Takođe se primećuju rotacija i translacija prozora i čitavih zidnih površina na kojima se nalaze,
a prisutno je i skaliranje malih trapeza na krovu.
Prepoznajemo ocigledno skaliranje, tacnije neuniformno, refleksiju i translaciju; dakle sve afine transformacije.
Ovo je detalj jedne resetkaste kapije na Vracaru. Nazalost, format fotografije od 130px x 130px nije bas najbolji za prikazivanje sirokih objekata, tako da se dobar deo resetke ne vidi, zarad jasnoce zicanih struktura.
Afine transformacije nije tesko uociti, i, koliko se meni cini, sve su prisutne. Spirale su orjentisane na razlicite nacine, razlicitih velicina (zapravo duzina, jer mala spirala nije skalirana velika, vec samo skalirani deo velike spirale) i razlicito su pozicionirane u odnosu na metalni okvir kapije.
..na ovoj fotografiji mozemo uociti skaliranje polukruznica(mali i veliki),translaciju citave konstrukcije(veliki polukrug-pozadi se vidi identican sklop),refleksija-polovine polukruga su totatlno simetricne-identicne...sada me samo zanima jedna stvar: da li je pomeranje ovih 'iskrivljenih' trapeza duz polukruznice translacija ili pak rotacija ako zanemarimo polukruznicu?
p.s.namerno ne stavih neku zgradu previse nepotrebnih detalja koji odvlace paznju.
p.p.s.nesto ozbiljno nije u redu sa site-om,ulogujem se iz 15puta.
pozdrav.
Zgrada koju sam odabrao nalazi se u novobeogradskom bloku 29A.
Našao sam nešto šturih podataka da je glavni projektant Energoprojekt URBANIZAM I ARHITEKTURA a.d.
Skaliranje: vidljivo na prozorima različitih veličina, pogotovo onih na unutrašnjim terasama i trodelnim. Takođe skalirane podele zidova belim trakama.
Refleksija: ovde izuzetno vidljiva. Dve zelene trake naglašavaju opštu osu simetrije koja je istodobno i osa refleksije. U odnosu na nju, sve se reflektuje: terase, stubovi, prozori, ograde (pa čak i klima uređaji iako to nije bila izvorna ideja arhitekte).
Rotacija: budući da je fasada polukružna, svi delovi rotiraju na neki način, međutim rotacija je najvidljivija na prozorima poslednjeg sprata, zatim na prvom, trećem i petom spratu gde nema terasa.
Translacija: veoma prisutna na celoj površini fasade. Ponavlja se prozor do prozora, dva stuba se mogu posmatrati kao međusobne translacije jedan drugog, ukrasni detalji na krovu, slivnici za vodu, čak i cevi koje čine ogradu se slažu po translaciji iako se to zbog slabe rezolucije ne može videti.
Fotografija je dimenzija 105x140, što je manje od predviđenog ali nisam znao da podesim tačan format.
Kiosk za prodaju markica na Zelenjaku: primetna rotacija, translacija, refleksija panela, krova i prozora, kao i skaliranje osoba u redu
1. Afine transformacije na poplocanju u Knez Mihajlovoj ulici:
primetni su: skaliranje, refleksija i translacija ploca, dok je rotacija postignuta lomljenjem ploca usled nedozvoljenog prolaska vozila.
2. Brankov most nocu:
skaliranje kod ograde mosta, translacija i rotacija na donjim gredama i refleksija blokova
Ja sam kao primer izabrao Genex apartmane koji se nalaze kraj hotela ,,Interkontinental'' iz tog razloga sto se kod njih jasno uocavaju sve geometrijske transformacije i oblici.Ako uzmemo na primer refleksiju ili skaliranje,oni se jasno uocavaju na sivim vertikalnim stubovima kao i na svim staklenim delovima zgrade.Ako sada svoju paznju posvetimo terasastim strukturama,vidimo da se izdvajaju cak tri geometrijske transformacije:skaliranje,translacija kao i rotacija po horizontalnoj osi...
ZELENI VENAC
Delovi rotiraju oko vertikalne ose,skliranje se vidi iduci od osnove ka vrhu gradjevine,a postoje i refleksija i translacija kvadrata na krovu.
Prisutne su sve cetiri vrste afinih transformacija: translacija crvenih pravougaonika koji cine fasadu, njihovo neuniformno skaliranje i rotacija (krov) i refleksija citave strukture.
Objekat je potpuno simetrican(refleksija),na samoj gornjoj ivici fasade se mogu uociti elementi sitog oblika samo razlicite velicine koji formiraju neki jednakokraki trapez(skaliranje),takodje na fasadi se vide razni motivi koji se ponavljaju/transliraju i oni koji se nalaze u krugu/rotiraju. :)
Pozdrav :)
Muzej savremene umetnosti u Beogradu...translacije kvadrata i rotacije trouglova na krovu...ako se uzmu u obzir i prozori kvadratnog oblika ima i skaliranja sto se na ovoj slici inace ne vidi...
afine transformaciej na ulazu jedne zgrade u centru grada.
vide se skaliranje, rotacija, refleksija i translacija
rucke na vratima: jedna metalna sipka se rotira, a zatim se njih dve u paru skaliraju i opet rotiraju tako da se ukrstaju sa prvim parom, zatim se vidi refleksija zbog rucki na drugom krilu vrata.
staklo: veliki prozor iznad vrata se skalira, rotira i translira tako da nastaju 2 manja stakla na oba krila vrata, zatim se ta dva stakla ponovo skaliraju i transliraju te nastaju 2 manja stakla ispod njih
KOD CRKVE SVETOG DIMITRIJA UOCAVAMO TRANSLACIJU I ROTACIJU DELOVA CRKVE U COSKOVIMA, POSTOJI SKALIRANJE CENTRALNOG PROZORA IZNAD VRATA KAO I TRANSLACIJA; SVI DEOVI CRKVE,KAO I SAMA CRKVA SU SIMETRICNI - REFLEKSIJA... NADAM SE DA SAM UKAPIRALA... :(
Pozarne stepenice "plavih solitera"(inace, simbola Petlovog brda, naravno pored serije "Policajac sa Petlovog brda")kao jos jedan primer Afinih transformacija, ponavljanje jednog te istog elementa- stepenika, translacija duz centralnog stuba, rotacija...
skaliranje zabata
refleksija obe strane objekta
translacija prozora i stubova
rotacija elemenata na najvecem zabatu.
I na ovom objektu na zelenom vencu uocava se afina transformacija.
Rotacja bocnih strana oko vertikalne ose koja prolazi kroz srediste objekta.Refleksija u odnosu na vertikalnu osu koja prolazi sredinom objekta, npr ovde posmatrano u ravni fotografije.Skaliranje na segmentima gornjeg i donjeg krova sa lucnim delovima i na stepenicastom delu iznad prozora. Translacija na prozorima cele konstrukcije, kao i kompozicija razlicitih afinih transformacija kod kvadrata na gornjem krovu.
-Ceo objekat je sacinjen od gomile translacija (spratovi, prozori, ispupceni delovi zgrade itd.),
-Refleksija se javlja jer objekat ima jednu centralnu osu (koja se verovatno ne vidi najbolje jer sam morala da crop-ujem sliku na 130x130pix pa sam isekla deo koji to malo bolje docarava) u ravni gde je iskupcenje trouglastog oblika na zgradi (u sredini slike),
-Skaliranje i rotacija se najbolje primecuju u ispupcenim delovima objekta na krajevima slike (desnom i levom), skaliranje zato sto su oni u stvari umanjene verzije glavnog dela objekta,a rotaciju jer se ''rotiraju'' oko zamisljene ose u coskovima u kojima se spajaju sa glavnim delom zgrade.
Ako provucemo osu kroz centar slike (zgrada stare telefonske centrale)primecujemo da se crveni horizontalni element sa leve strane reflektuje na isti polozaj sa druge simetricno.Zatim se translocira na gore i na dole po Y osi. Potom imamo jos jednu afinu transformaciju a to je skaliranje a zatim translacija i rotacija novog objekta u gornji deo fasade.
metalna ograda pored stepenista , uocavamo jasne translacije kruznog proreza po ogradi a zatim i njegovo uniformno skaliranje.
refleksija,
rotacija i
translacija...mislim da su sedista, shipke, prozori, vrata,tochkovi uochljivi primeri za afine tfansformacije...
Tu imamo primer skaliranja, translacije, a i rotacije ovog oblika polukruga nad pravougaonikom. Takodje postoji rotacija i kod prozorcica na tamburicima (nisam sigurna da se tako nazivaju, mada ne znam kako drugacije da ih imenujem ) i tanslacija i skaliranje kupolica (postoji i velika kupola koja se na ovoj slici ne vidi) Prisutna je i refleksija jer je sama gradjevina simetricna...
Ovaj most je zgodan primer više Afinih transformacija. Afina transformacija koja se prva zapaža i koja je, swakako, najdominantnija je translacija. Transliraju se stepenice i grede, pa čak i lampe. Zatim, imamo rotaciju trouglova koji se nalaze sa strane. I na kraju cela konsturkcija je simetricna i ona predstavlja refleksiju. :0]]
Ovo je zgrada Reiffeisen banke. Na ovoj zgradi vide se refleksija pošto zgrada može da se podeli na 2 ista dela, rotacija na središnjem delu zgrade. Takođe možemo zapaziti i translaciju.
Osnovna škola "Svetozar Miletić" u Zemunu. Zastupljene su sve afine transformacije na prikazanom objektu. - Refleksija: zbog toga što je škola potpuno simetricna; -Translacija: je zastupljena kod prozora po horizontali i vertikali, zatim kod stubova i krovnih prozora. -Rotacija: primer je krov koji je izgrađen iz 4 površine pod 2 razlicita nagiba. -Skaliranje: najbolje se uočava na stepeništu, zatim na krovnim površinama i bočnim stranama škole koje se na slici ne vide.
Oficirski dom,danas Studentski kulturni centar.Jedna od najlepših secesijskih zgrada u Beogradu,nalazi se na uglu ulica kralja Milana i Resavske i poznata je kao „zgrada sa zelenim pločicama“.Afine transformacije su uočljive na fasadi:lukovi iznad prozora i vrata različitih veličina,zatim različiti motivi stilizovane flore,stilizovanih traka,geometrijskih oblka,kao i ženskih glava.Centralni deo zgrade je istaknut balkonima sa metalnom ogradom,a na mansardnom krovu mozemo uočiti rotaciju,on je naglašen i deluje kao kupola.
izvinjenje zbog kasnjenja-ako je neko opravdanje, tehnicki problemi...
fotografija prikazuje crkvu St. Marka, u cijoj se pojavi uocavaju razlicite vrste afinih transformacija: refleksija se ogleda u simetricnosti prednje fasade zgrade, skaliranje se uocava u razlicitim velicinama kupola(koje su istog oblika), rotacija je prisutna kod prozora na kupolama, a translacija je primetna na razlicitim fragmentima fasade, npr. horizontalnom redu prozora.
Skaliranje - prozori.
Refleksija - uocljiva je u smislu bilateralne simetrije fasade.
Rotacija - na fontani (?) u prvom planu.
Translacija - prozori, stubovi, stepeniste, svetiljke...
Na slici je prikazana metro stanica kod vukovog spomenika. Mozemo uociti:
-skaliranje, koje najbolje mozemo primetiti kod rukohvata koji pravi kruzni oblik oko pokretnih stepenica, bas kod tog kruznog dela uocavamo i -rotaciju. Zatim -translacija, kod pokretnog stepenista i na kraju -refleksija, pokretne stepenice imaju jasnu osu simetrije na sredini otvora.
Izvinjavam se zbog velikog zakasnjenja sa radovima, ali sam imala tehnickih problema.
Elem, mislim da je dobar primer crkva Svetog Marka, ili šire veliki broj manastira... Uočava se više vrsta transformacija - refleksija, skaliranje, translacija...