Prvi domaći - projektivna preslikavanja, do 29.10. u 12:00

Naivni, DLT i modifikovani DLT algoritam + graficki unos i prikaz + uklanjanje distorzije

 
Slika Mladen Krčmarević
Naivni, DLT i modifikovani DLT algoritam + graficki unos i prikaz + uklanjanje distorzije
napisao/la Mladen Krčmarević - ponedeljak, 29. oktobar 2018, 23:03
 

Mladen Krčmarević, 119/2015

Projekat je uradjen u Unity-u, napisan u C# sa dodatnom bibliotekom MathNet. 

Uradjeno:
1. Naivni, DLT i normalizovani DLT algoritam

2. Graficki unos tacaka

3. Preslikavanje nove tacke

4. Uklanjanje distorzije iz slike (fiksna slika ili slika sa kamere)

Zadajemo pocetne (zelene) i preslikane tacke (crvene), dobijamo matrice za svaki algoritam sa leve strane.
Mozemo da dodamo novu tacku (zutu) i da vidimo njenu sliku primenjujuci svaki algoritam (plave tacke) "N"-naivni "D"-DLT "M"-modifikovani/normalizovani.

Naredne slike su: 

1. Tacke, njihova slika i nova tacka i njena slika (prve 4 se koriste za naivni)i dobijene matrice 

2. Original slika

3. Uklonjena distorzija

4. Kod

 

Opazanja:
Za 4 tacke se sva 3 resenja poklapaju kada se rezultat skalira na naivni.

DLT i normalizovani slikaju novu tacku priblizno u isto mesto.

Uklanjanje distorzije radi kako treba, jedino se po nekada desava nesto cudno kada neke od tacaka slike prolaze kroz pravu koja se slika u beskonacnost.

Probao sam to da sredim, izgleda bolje ali i dalje ima "artifakta" u ekstremnim slucajevima.