Циљ предмета Представити студентима Социјалну педагогију као самосталну академску дисциплину и њен значај за развој социјално педагошких активности у друштву. Упознавање студената са основним научно теоријским и практичним сазнањима о социјалној димензији васпитања (најшире схваћеног) особа са поремећајима у понашању.  Исход предмета  Овладавање студената теоријско-методолошким и категоријалним апаратом социјалне перадогије; критичко промишљање и сагледавање различитих концепата на међунаодном плану; сагледавање развоја, стања и проблема у области васпитања особа са поремећајима у социјалном понашању у институционалној и ванинституционалној равни. Садржај предмета Теоријска настава Појам и предмет и задаци Социјалне педагогије; истраживачке методе, социјална педагогија као научна, практична и академска дисциплина; историја и домети социјалне педагогије; поремећаји у социјалном понашању и социјална педагогија; васпитање особа са поремећајима у социјалном понашању; моћ и границе васпитања-реваспитања особа са поремећајима у понашању; основне карактеристике социјлнопедагошког рада с обзиром на поједине облике поремећаја у понашању и њихову специфичну етиолошку основу; етика социјално педагошких интервенција; социјална педагогија и деинституционализација; професионални идентитет специјалних-социјалних педагога, функције, компетенције и подручја деловања.