Kurs obuhvata osnovene teorijske okvire pojma rehabilitacije i habilitacije, metode koje se koriste u re/habilitaciji dece oštećenog sluha, savremeni koncept rehabilitacije je prezentiran kroz nekoliko osnovnih segmenata: prevencije, detekcije, dijagnostike, klasifikacije, amplifikacije i tretmana.Specifična znanja o procesima percepcije zvuka kao osnovnim dražima za sticanje audtivnih iskustava u prepoznavanju govora u uslovima oštećenog sluha.U okviru predmeta takođe se uči o specifičnim modelima za formiranja određenih govorno-jezičkih sgemenata kod gluve i nagluve dece

Cilj ovog kursa je razumevanje procesa rehabilitacije i habilitacije gluve i nagluve dece, upoznavanje sa  savremenim metodama koje se primenjuju, kao i savladavanje procesa kreiranja individualnih planova i programa slušne i govorno-jezičke re/habilitacije.

Kurs razvija kompetencije, znanja i veštine potrebne za samostalan rad na  proceni slušnih i govorno-jezičkih sposobnosti gluve i nagluve dece, kao i za planiranje i  realizaciju individualnog surdološkog tretmana u okviru re/habilitacije gluve i nagluve dece.