Ovaj kurs obuhvata prikaz psiho-socijalnih specifičnosti gluvih i nagluvih odraslih osoba, kao i analizu razlika koje se javljaju u odnosu na stepen gubitka sluha. U ovom delu se razmatra prevalenca ovog poremećaja u svetu kao i komparativni prikaz između pojedinih regiona i zemlja. Predstavljaju se najfrekventniji etiološki faktori koji dovode do gubitka sluha u odraslom dobu kao i uticaj na promene u kvalitetu života odraslih osoba i njihovih porodica. Studentima se predstavljaju najnovije metode i tehnike identifikacije, procene sluha, govora i jezika kao i metode rehabilitacije posledica gubitka sluha. Razmatraju se i različiti pristupi u rehabilitaciji gluvih i nagluvih odraslih osoba. Studentima se prikazuju i objašnjavaju različiti komunikativni stilovi i strategije koje se mogu primeniti u rehabilitaciji gluvih i nagluvih odraslih osoba. Cilj kursa Opšti cilj ovog kursa je upoznavanje studenata sa stečenim smetnjama i poremećajima sluha koji se javljaju u odraslom dobu. Posebni ciljevi su sticanje znanja o psiho-socijalnim posledicama gubitka sluha i njihovom uticaju na kvalitet života. Takođe, cilj je da studenti razumeju i savladaju primenu savremenih tehnika procene, amplifikacije i rehabilitacije sluha, govora i jezika odraslih osoba sa posebnim akcentom na starima. Ishod predmeta Kurs razvija kompetencije, znanja i veštine potrebne za samostalan rad na identifikaciji, proceni slušnih i govorno-jezičkih sposobnosti gluvih i nagluvih odraslih osoba. Obezbeđuje znanja u određivanju odgovarajuće vrste amplifikacije u skladu sa individualnim biološkim i psiho-socijalnim karakteristikama odraslih osoba. Studenti su osposobljeni za procenu kvaliteta života gluvih i nagluvih odraslih osoba i savetovanja i predlaganja određenih strategija za njegovo poboljšanje. Posle odslušanog predmeta i položenog ispita studenti će biti u stanju da odrede i primene odgovarajuće metode rehabilitacije sluha, govora i jezika kod gluvih i nagluvih odraslih osoba.