Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са методологијом истраживања (квантитативна и квалитативна) у области научног, уметничког и/или примењеног истраживачког интересовања студената, као и овладавање применом стечених знања у области методологије емпиријских, научних истраживања, у било ком домену истраживачког интересовања студената (научног/ уметничког/примењеног).
Исход предмета
Да студент познаје основне методе и технике научног истраживања и буде у стању да:
а) разуме и анализира емпиријске налазе истаживања других аутора објављених у научним часописима и монографијама;
б) самостално планира, организује и реализује емпиријско истраживање (квантитативно или квалитативно) или индивидуалне и/или групне истраживачке пројекте. обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад;
в) обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад.
Садржај
предмета Теоријска настава Курс обухвата теоријски
увод у област методологије емпиријског истраживањакроз упознавање са
литературом из области методологије педагошких и психолошких истраживања. Курс
обрађује поступке и појмове у различитим фазама истраживања, односнопредавања и
дискусију о следећим темама: 1) конципирање,
планирање, реализација и презентација научно-истраживачког рада 2) методолошки дизајн 3) типови истраживања 4) истраживачке методе и
технике (квантитативне и квалитативне) 5) планирање истраживања 6) конструкција мерних
инструмената 7) начини реализације
истраживања 8) обрада налаза (SPSS
програм-изборно) 9) интерпретација
резултата и тумачење/закључивање 10) писање истраживачког
извештаја/рада, презентација. Практична настава Курс обухвата примену
знања у области методологије емпиријског истраживања кроз осмишљавање/
планирање истраживања (први семестар) и његову реализацију према унапред
осмишљеном плану и припреми (други семестар). Ово укључује писање нацрта за
истраживање, конструисање упитника (опционо), примену/прикупљање података,
обраду налаза, интерпретацију резултата и
тумачење/закључивање, писање истраживачког извештаја/рада. Колоквијум је
писмени и састоји се од 3 есејска питања у вези са темама обрађеним у rideru. Испит се састоји од
писменог рада (приказа самостално изведеног истраживања) и усмене презентације
и одбране тог рада пред групом.
Сарадник: Дејана Мутавџин, асистент