Циљ предмета

Циљ предмета је упознавање са методологијом истраживања (квантитативна и квалитативна) у области научног, уметничког и/или примењеног истраживачког интересовања студената, као и овладавање применом стечених знања у области методологије емпиријских, научних истраживања, у било ком домену истраживачког интересовања студената (научног/ уметничког/примењеног).

Исход предмета

 Да студент познаје основне методе и технике научног истраживања и буде у стању да:

а) разуме и анализира емпиријске налазе истаживања других аутора објављених у научним часописима и монографијама;

б) самостално планира, организује и реализује емпиријско истраживање (квантитативно или квалитативно) или индивидуалне и/или групне истраживачке пројекте. обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад;

в) обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад.

Садржај предмета

Теоријска настава

Курс обухвата теоријски увод у област методологије емпиријског истраживањакроз упознавање са литературом из области методологије педагошких и психолошких истраживања. Курс обрађује поступке и појмове у различитим фазама истраживања, односнопредавања и дискусију о следећим темама:

1) конципирање, планирање, реализација и презентација научно-истраживачког рада

2) методолошки дизајн

3) типови истраживања

4) истраживачке методе и технике (квантитативне и квалитативне)

5) планирање истраживања

6) конструкција мерних инструмената

7) начини реализације истраживања

8) обрада налаза (SPSS програм-изборно)

9) интерпретација резултата и тумачење/закључивање

10) писање истраживачког извештаја/рада, презентација.

 

Практична настава

Курс обухвата примену знања у области методологије емпиријског истраживања кроз осмишљавање/ планирање истраживања (први семестар) и његову реализацију према унапред осмишљеном плану и припреми (други семестар). Ово укључује писање нацрта за истраживање, конструисање упитника (опционо), примену/прикупљање података, обраду налаза, интерпретацију резултата и тумачење/закључивање, писање истраживачког извештаја/рада.

Колоквијум је писмени и састоји се од 3 есејска питања у вези са темама обрађеним у rideru.

Испит се састоји од писменог рада (приказа самостално изведеног истраживања) и усмене презентације и одбране тог рада пред групом.

Наставник: др Бланка Богуновић, редовни професор

Сарадник: Дејана Мутавџин, асистент