Циљ предмета:

Предмет има за циљ упознавање студената са психолошким аспектима припреме за
различите видове јавног наступања. Циљ је и да се упознају са теоријским концептима и
налазима истраживања у овој области. С друге стране, усвајањем различитих техника које
могу бити корисне у припреми за јавни наступ студенти ће добити прилику да унапреде
сопствено јавно наступање, као и да боље припремају сопствене ученике уколико буду радили као музички педагози.

Исход предмета:

Разумевање когнитивних, емоционалних и социјалних механизама који леже у основи припреме за јавни наступ у ширем и ужем смислу.
Упознавање са различитим видовима стресова и извођачке анксиозности.
Упознавање са конкретним техникама за овладавање извођачком анксиозношћу и њиховом применом.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Дугорочни вид припреме за јавни наступ; Извођачка анксиозност и стрес код музичара; Когнитивно-емоционални аспект припреме (препознавање и отклањање ирационалних уверења и грешака у мишљењу, успостављање и стабилизовање ефикасних и позитивних начина мишљења о јавном наступу и постигнућу); Телесно-кинестетички аспекти припреме; Бихејвиорални аспект припреме (понашање пред и у току јавног наступа); Припрема на нивоу задатка; Припрема на нивоу извођачке ситуације; Упућивање у значај и улогу наставника у процесу настајања и овладавања тремом; Припрема за јавни наступ на медијима. Само-презентација компетенција током тражења посла.

Практична настава

Практично извођење различитих метода и техника припреме. Вежбање наученог у ситуацијама јавног наступа.
Испит је писмени и састоји се од 3 есејска питања.

Наставник: др Бланка Богуновић, редовни професор

Сарадник: Дејана Мутавџин, асистент