Циљ предмета:

1. Упознавање са релевантним теоријским концепцијама даровитости, основним појмовима, принципима и знањима у различитим доменима даровитости (наука, уметност, спорт, музика)
2. Упознавање са условима и релевантним чиниоцима дугорочно сагледаваног (не) успешног развоја музички даровитог појединца и стицања компетенција извођења и стварања музике.
3. Упознавање са начинима идентификације и образовањем даровитих, подстицањем развоја даровитости

Исход предмета:

1. Познавање основних појмова, принципа и области изучавања даровитости у различитим доменима, посебно музике
2. Познавање начина идентификовања даровитих у музици и различитих фаза њиховог развоја (образовање и професија)
3. Разумевање специфичних својстава и развојних карактеристика музички даровитих у различитим доменима музике

Садржај предмета:

Релевантне концепције даровитости; Општа даровитост; Даровитост у уметностима; Емоционални развој даровитог детета; Биологија даровитости; Даровитост и развојне тешкоће; Даровита деца када одрасту; Препознавање, идентификовање и образовање даровитих; Подбацивање - узроци и могућности превладавања; Школе: у чему греше и како би могле помоћи. Музички развој дугорочно сагледаван – пренатални период, рано детињство и школски узраст. Музичка експертност – развој у адолесценцији, идентитет, професионални развој и медицински проблеми музичара. Образовање музички даровитих - различити аспекти доприноса музичког образовања реализацији даровитости/талента.

Наставник: др Бланка Богуновић, редовни професор

Сарадник: Дејана Мутавџин, асистент