Циљ предмета:

1. Стицање о основних психолошких знања у области способности, мотивације, личности.
2. Стицање знања о основним приступима психолошком проучавању музике (психометријски, когнитивни, развојни, социјалнопсихолошки)
3. Разумевање основних психолошких законитости у оквиру рецептивних, извођачких и стваралачких музичких активности и психолошких аспеката музичких вештина

Исход предмета:

1. Познавање основних психолошких појмова и појмова психологије музике.
2. Разумевање и примена психолошких законитости и принципа у склопу сопствених музичких активности (извођење и стварање) и у пракси музичког образовања.
3. Развој критичког мишљења и способности евалуације музичких искустава.

Садржај предмета:

Упознавање са предметом и методама Психологије, основним психолошким својствима и процесима и релевантним правцима и темама проучавања музичких појава са становишта психологије музике. Обрада следећих тема: Предмет психологије и психологија као систем научних дисциплина; Предмет психологије музике и најзаступљеније тематске области; СПОСОБНОСТИ (Интелигенција, Концепција о вишеврсним интелигенцијама Х. Гарднера, Теорија интелектуалног и сазнајног развоја Жана Пијажеа, Појмовно одређење и схватања о природи музичких способности, Детерминанте развоја музичких способности (наслеђе - средина), Веза са другим психолошким својствима; РАЗВОЈ (Развој – општи преглед - емоционални, моторни, социјални и морални развој, Адолесценција, Пренатални музички развој,
Рани, предшколски и школски музички развој; МОТИВАЦИЈА (Теоријски концепти мотивације, Мотивација као чинилац музичке успешности на адолесцентном узрасту); ЛИЧНОСТ (Теоријски приступи у истраживањима личности музичара, Личност и вредносне оријентације музичара на адолесцентном узрасту; ПСИХОЛОШКИ АСПЕКТИ МУЗИЧКИХ ВЕШТИНА (Однос извођач – публика, Социјални аспект групног извођења; Изражајност и интерпретација као комуникација, Учење интерпретације; Читање с листа, памћење и свирање по слуху; Психолошки аспекти компоновања и импровизовања; Овладавање извођачком тремом); МУЗИКА У СОЦИЈАЛНОМ КОНТЕКСТУ (Музика и филм, Комерцијални контекст музике, Поткултуре у музици).
Испит је писмени и састоји се од 3 есејска питања.

Наставник: др Бланка Богуновић, редовни професор

Сарадник: Дејана Мутавџин, асистент