Cilj:
Formiranje amaterskog pozorista u Kosovskoj Mitrovici.
Cilj projekta je formiranje aktivnog amaterskog pozorištau Kosovskoj Mitrovici i svakodnevno angažovanje tima mladih glumaca i saradnika koji će permanentnim prisustvom i radom doprineti razvoju pozorišne umetnosti i kulturnog života u gradu, uspostavljanju saradnje sa ostalim pozoristima, kao i sticanje prakse studentima dramskih umetnosti.
Opsti cilj:
Davanje novog impulsa razvoju kulture u Kosovskoj Mitrovici i regionu, kao i prevencija rizicnog ponasanja mladih osoba
REZULTATI
Nalazenje i uredjenje prostora i dobijanje dozvole za rad
Prvi korak u formiranju amaterskog pozorišta je obezbedjivanje prostora za probe i predstave. S obzirom na specifičnost aktivnosti, prostor mora biti adekvatan i višenamenski, pa je stoga neophodno konsultovati stručno lice/eksperta radi odabira, ocene kriterijuma za namenu i mogućnosti adaptacije prostorija. Po nalaženju prostora podnosi se zahtev za registraciju i dobijanje dozvole za rad i formiraju organi upravljanja shodno članu 72 Zakona o kulturi, http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_kulturi.html .
Indikatori:
Formiranje osoblja pozorista
Drugi korak je formiranje osoblja za odrzavanje, uredjivanje i ocuvanje samog prostora. Nakon formiranja tima osoblja, neophodno je raspisivanje konkursa za nalazdnje osoba koje ce raditi na realizaciji samih predstava. Po nalazenju rezisera i scenariste, potrebno je formirati tim koji ce se baviti tehnickim pitanjima, kao i pripremom i organizacijom samih predstava. Po formiranju svih timova i obezbedjivanju potrebnog osoblja, neophodno je potpisati i overiti ugovore sa njima.
Indikatori:
Formiranje glumackog tima
Uspostavljanje saradnje sa fakultetom Dramskih umetnosti u cilju angazovanja njihovih studenata kao glumackog kadra i pomocnika u realizaciji predstava.S' obzirom da postoji veliki broj mladih ljudi koji imaju potencijala i talenta, ali nemaju mogucnost da to iskazu, potrebno je formirati komisiju koja ce sprovesti auduciju svih zainteresovanih za ucesce u realizaciji predstava.Komisiju ce sacinjavati tri profesora i dva studenta zavrsnih godina fakulteta Dramskih umetnosti.Nakon zavrsetka audicije, potrebno je obrazovati grupu od 30 glumaca formiranu od amatera sa potencijalom i studenata dramskih umetnosti.
Indikatori:
Nalazenje rekvizita
S' obzirom na specificnost opreme koja nam je potrebna, angazovali smo strucno lice iz te oblasti cija bi uloga bila da odabere, kupi ili iznajmi nama najadekvatniju opremu. Nakon toga potrebno je izvrsiti njihovo montiranje i instaliranje.
Indikatori:
Organizovanje rezije i proba
Prvi korak u realizaciji same predstave je pisanje i odabir odgovarajuceg scenarija. Nakon toga, uz konsultaciju sa redireljem vrsi s se podela uloga. S' obzirom da je vec formiran tim od 30 glumaca, medju njim ce biti pideljene uloge, a glumci koji ne budu dobili ulige ucestvovace u radu kao saradnici.Probe ce se izvoditi dva do tri puta nedeljno, u periodu od mesec dana.
Indikatori:
Promocija predstave
Izrada štampanih, radio i tv promotivnih materijala i sprovođenje televizijske,
radio i outdoor promocije, formiranje Web frupe.
U okviru medijske promocije projekta izradiće se najavni i promotivni
video materijal.Bice emitovan jedan promotivni spot za projekat koji ce sadrzati segmente proba.
Indikatori:
Organizovanje i izvodjenje predstave
Poslednji korak u realizaciji predstave je organizovanje generalne probe i izvodjenje(premijera) predstave. Nakon sto su obezbedjena sva potrebana sredstva za uspesno realizovanje predstave, organizuje se generalna proba, koja predstavlja korak pre samog izvodjenja predstave.Nakon ustanovljavanje da je thnicki materijal, glumacka postava, promocija, publika, prostor, rekviziti i sve neophodno za izvodjenje predstave spremno, vrsi se izvodjenje predstave.
Indikatori:
AKTIVNOSTI
1.1 Istrazivane i nalazenje odgovarajuceg prostora
Obrativsi se strucnom licu radi konsultacije o nalazenju prostora, dobijene su veoma korisne informacije o samom izgledu potrebnog prostora. Sa dovoljno podataka i konkretnim zahtevima, zajedno sa strucnim licem obratili smo se opstinskim nadleznim organima sa zahtevom u nadi da ce ga ispuniti, i naci adekvatno mesto i proctor za realizaciju projekta. Takodje, stupljeno je u kontakt i sa drugim organizacijama i firmama radi eventualne saradnje u nalazenju alternativnih resenja zahteva.
1.2 Dobijanje dozvole za rad pozorista
Obezbedivsi adekvatan proctor, resivsi probleme komunalija i struje, i pribavivsi svu potrebnu dokumentaciju, obratili smo se nadleznim organima radi dobijanja dozvole za rad pozorista.
1.3 Uredjenje prostora
Nakon obracanja apsolventima grafickog dizajna, arhitekture i zastite zivotne sredine radi savetovanja o uredjenju samog prostora, raspisan je tender radi nalazenja firme sa najpovoljnijom ponudom za uredjenje datog prostora. Na tenderu je izabrana najbolja ponuda, potpisan je i overen ugovor sa firmom o izvodjenju radova.
1.4 Izvodjenje radova uredjenja prostora
Angazovana firma je pocela sa izvodjackim radovima. Izvodjenje radova tece po planu, uredjenje prostora realizuje se nesmetano. Izvodjenje radova nadgleda strucno lice.
2.1 Raspisivanje konkursa za nalazenje osoblja pozorista
Kontaktiranje zavoda za zaposljavanje radi nalazenja adekvatnog osoblja za nas projekat. Takodje, raspisan je i konkurs za nalazenje odgovarajucih osoba za pbavljanje delatnosti pomocnika i saradnika u realizaciji predstava, odrzavanje prostora, bezbednosti i drugih tehnickih pitanja.
2.2 Nalazenje rezisera i scenariste
Kontaktiranje fakulteta dramskih umetnosti u cilju nalazenja strucih lica koja bi u nasem proektu imala ulogu rezisera, scenariste, njihovih savetnika i pomocnika.
Raspisan je konkurs za navedena mesta. Takodje, kontaktirana su i druga pozorista radi preporuke ili eventualne saradnje u realizaciji datih zahteva.
…………………………………………………………………………………
2.3 Nalazenje tonca, kostimografa, rekvizitera, scenografa rasvetara.
Raspisan je konkurs sa navedeno osoblje uz konsultaciju sa redteljem i scenaristom. Konsultovane su ustanove slicnog tipa radi savetovanja i preporuke.
2.4 Sklapanje i potisivanje ugovora sa toncem, kostimografom, rekviziterom, scenografom rasvetarom i osobljem.
Pronavsavsi odgovarajuce osoblje za trazena mesta pristupilo se ptpisivanju i overavanju ugovora sa njima.
3.1 Saradnja sa fakultetima dramskih umetnosti, glume i muzike
Kontaktirani su student dramskih umetnosti, glume i muzicke akademije radi razgovora o njihovom mogucem ucescu u proektu kao glumackog kadra, omocnika u realizaciji predstava a prvenstveno radi eventualnog dogovora o saradnji o saradnji sa nasim pozoristem i realizaciji njihove prakse u prostorijama pozorista.
3.2 Raspisivanje audicije
Od strucnih lca kija ucestvuju u proektu ( rezisera i scenariste) kao i studenata dramskih umetnosti, glume i muzike, formirana je komisija koja vrsi audiciju svih zainteresovanih za ucesce u realizaciji predstava.
3.3 Formiranje glumackog tima
Od studenata dramskih umetnosti, glume, studeata uzicke akademije kao i osoba odabranih na dvodnevnoj audiciji formiran je glumacki tim koji ce raditi na realizaciji i izvodjenju predstava. Oni ce zajednicki radom sa reziserom i scenaristom do najboljih rezultata a sebi omoguciti sticanje prakse.
4.1 Kontaktiranje strucnog lica
Zbog velike preciznsti u odabiru rekvizita kontaktirano je strucno lice, stala poorista kao i firme u cilju savetovanja i preporuka najadekvatnije opreme za potrebe proekta.
4.2 Natucivanje potrebnih rekvizita
Nakon savetovanja sa strucnim licima ustanovljeno je sta nam je od rekvizita potrebno za realizaciju proekta i pristupilo se njihovoj nabavci. Nabavka je vrsena u najpovoljnijim firmama. Kontaktirana su i istala pozorista u cilju pozajmice ili zakupa nekih rekvizita.
4.3.Instalacija i postavljanje rekvizita
Nakon nabavke svih potrebnih rekvizita, angazovano je strucno liceza za instalaciju i postavljanje tehnickog materijala neophodnog za izvodjenje predstava.
5.1 Pisanje scenarija
Scenarista je u saradnji sa reziserom pristupio pisanju scenarija u skladu sa okolnostima i mogucnostima realizacije datog. Napisana su dva scenarija i uz konsultaciju odluceno je da se bolji realizuje.
5.2 Odabir glumackog tima za predstavu
Na osnovu napisanog scenarija rezuser je pristupio odabiru glumaca za predstavu od vec formiranog glumackog tima. Ali ce i ostali glumci iz glumackog tima koji ne ucestvuju u izvodjenju predstave ucestvovati u njenoj pripremi, kao pomocno osoblje, u cilju sticanja prakse.
5.3 Rad rezisera sa glumcima
Nakon citanja scenarija reziser je podelio uloge odabranim glumcima, pristupio uvezbavanju njihovih uloga i organizovanje svaodnevnih proba.
6.1 Mediji ( TV, Radio)
U saradnji sat TV most i radia Kontakt plus odradjena je promotivna reklama oja ide dva puta dnevno. Na Tv-u je ton pracen insertima sa proba.
6.2 Drustvene mreze
Infornacije o predstavi su postavljene na svim drustvenim mrezama (facebook, twitter, foursquare, myspace) gde je posecenost veoma zastupljena i gde ce zainteresivani najkracim putem doci do zeljenih informacija.
6.3 Stampanje plakata, flaera i brosura
Nakon odredjivanja izgleda, provera svih vaznih informacija cija ce se sadrzina naci na plakatima, flaerima i brosurama pristupilo se njihovom stampanju.
6.4 Studenski centri
U saradnji sa Studentskim Parlamentom Univerziteta kontaktirani su svi fakulteti i njihovim studentskim parlamentima je dstavljen promotivni material koji ce biti postavljen na fakultetima gde ce studenti iz prve ruke dobiti potrebne informacije. Takodje, promotivni material ce biti postavljen u studentskom restoranu, studentskim domovima kao i po udarnim mestima u gradu.
6.5 Formiranje web grupe pod “Amatersko pozoriste u Mitrovici
Formirana je web grupa Amatersko pozoriste u Mitrovici koja ce pruzati sve informacije o desavanjima u datom pozoristu i koja ce sluziti kao veza izmedju pozorisa i ljudi, omogucavajuci im da ostavljaju svoje komentare, zapazanja, pohvale, kritike i drugo.
7.1 Nalazenje kostima i sminke
Kontaktirani su kostimograf, sminker i ostalo pomocno osoblje. Predstavljeni sui m glumci i njihove uloge i pocela je konsultacija oko izgleda glumaca na pozornici. Nakon dobijanja svih potrebnih informacija kostimograf je poceo sa izradom kostima a sminker sa narucivanjem potrebne sminke.
7.2 Organizovanje generalne probe
Nakon dovoljnog broja probai i uvezbavanja predstave organizovana je generalna proba. Radi utvrdjivanja gradiva i uklanjanja nedostataka kao i originalnosti celokupnog rada izvedene su dve generalne probe.
7.3 Izvodjenje predstave
Nakon dve generalne probe ispunjen je preduslov za izvodjenje predstave.
Karte su obezbedjene, proctor je spreman, rekviziti su postavljeni, instrumenti isprobani I nakon utvrdjivanja da je sve spremno, prva amaterska predstava je izvedena u Amaterskom pozoristu u Kosovskoj Mitrovici.
Rizici Predpostavke
1.Nestabilna politicka situacija
Trenutna politicka nestabilnost u Kosovskoj Mitrovici predstavjla osnovni rizik u realizaciji projekta.
1. Politicka situacija za vreme izvodjenja proekta je stabilna
2. Negativna nastroenost Zvecanskog pozorista zbog konkurencije
Postojece pozoriste u Zvecanu vec dugi niz godina organizuje predstave sa gostujucim glumcima i njegovu osnovnu publiku cine mladi, prvenstveno studenti iz Kosovske Mitrovce.S' toga,ovakva vrsta pozorista bi im predstavljala direktnu konkurenciju, prvenstveno zato sto studenti vise ne bi imali potrebu za putovanjem..
2. Dramsko pozoriste u Zvecanu ce saradjivati u realizaciji proekta
3. Lokalna samouprava nece podrzati proekat
Lokalna samouprava u Zvecanu, kancelarija za Kosovo i Metohiju i Ministarstvo kulture Republike Srbije podrzavaju rad postojeceg pozorista u Zvecanu, samim tim nece biti zainteresovani za ulaganje u nas projekat. Naime, vodice se politikom da u ovakvoj drzavnoj krizi nije prioritetno da na tako malom prostoru ulazu u dve institucije slicnog karaktera.
3. Lokalna samouprava ce saradjivati.
4. Neiskustvo mladih glumaca
Kako je ovo pozoriste amatersko i formirano angazmanom mladih glumaca i njihovih saradnika, kao i omogucavanje prakse studentima Dramskih umetnosti, jedan od rizika je i njihovo neiskustvom u prakticnim realizacijama predstava.Naime, vecina mladih glumaca se gotovo uopste nije susretala sa realizacijom predstave, a fakultet Dramskih umetnosti nije u mogucnosti da obezbedi svoim studentima adekvatnu praksu.
4. Mladi glumci su dovoljno motivisani i sposobni da se izbore sa datim izazovom
5. Nedostatak rediteljskog strucnog kadra
Kako pozoriste u Zvecanu dovodi reditelje sa strane, to domaci profesori, kao ni studenti nisu bili u prilici da steknu iskustva iz te oblasti, tako da bi nedostatak strucnog kadra iz te oblasti predstavljao problem.Iako su mladi glumci talentovani, sposobni i dovoljno motivisani, ipak neiskustvo ce ih uveliko sputavati u realizaciji svojih ideja.
5. Mladi rediteljski kadar se pokazao kao odlican izbor
Hvala. Projekat je dobro strukturisan i spreman za izradu budzeta. Treba samo malo doraditi indikatore i napisati deo o odrzivosti.
Odtrzivost projekta:
1.Naplata ulaznica
Prvi i osnovno oblik odrzivosti projekta je naplata ulaznica, sto je najsigurniji prihod koji se moze ostvriti. Medjutim, to je mali prihod za ovu vrstu projekta i mora biti dopunjen drugim sredstvima.
2.Podizanje kvaliteta predstava i interesovanja za njih
Podizaje kvaliteta predstava cemo postici cescim probama i obezbedjivanjem kvalitetne opreme za realizaciju predstava. A, interesovanje cemo pooljsati dobrim marketingom, dovodjenjem gostujucih glumaca i. izvodjenjem predstava koje privlace najvecu paznju gledalaca.
3.Saradnja sa drugim pozoristia i njihova gostovanja u Kosovskoj Mitrovici.
Kljucni factor nase uspesne odrzivosti je saradnja sa drugim pozoristima. Dovodjenje gostujucih glumaca ce svakako povecati interesovanje kod publike I podici kredibilitet samog pozorista. Budice se veca zainteresovanost i motivacija nasih mladih glumaca da ucestvuju u saradnji sa nekim poznatim i velikim imenima glumacke scene.
4.Gostovanje naseg amaterskog pozorista u drgim gradovima.
Gostovanjem nasi mladi glumci sticu neprocenjivo iskustvo, mogucnost adaptacije i prihvatanje od veceg auditorijuma, sto ce im zasigurno koristiti u daljem radu. Postaju prepoznatljivi
5. Intenziviranje saradnje sa Ministarstvom kulture
Nasom intenzivnom saradnom sa Ministarstvom kulture u Vladi Republike Srbije uspesno cemo realizovati neke nase ključne projekte koje ce ovo ministarstvo podržati.Mi smo organizacija koja se u lokalnom i regionalnom kontekstu pozicionirala kao respektabilna organizacija koja radi na promociji i produkciji savremene umetnosti, pa ocekujemo da ce ministarstvo kroz svoju kulturnu politiku prepoznaati naš rad.
6.Ucesce u projektima iz oblasti kulture
Ucescem u projektima iz oblasti umetnickog stvaralastva i obrazovanja. Glavni ciljevi ove saradnje jesu konceptualizacija i realizacija zajednickih umetnickih i obrazovnih projekata, kreiranje i vodjenje edukativnih projekata posvecenih mladim umetnicima i publici. Pokretanjem radionica u oblasti muzike, scenskog stvaralastva i interpretacije kao i organizovanjem festivala radi stvaranja kulturnih veza.
7.Saradnjom sa fakultetom umetnosti i kulturnim institucijama u gradu, opstinom
Od velikog značaja je i činjenica da je većina nasih glumaca završila studije na ovim fakultetima, sto ce nam olaksati saradnju u istraživačkim projektima, apsolventskim predstavama gde mozemo predstaviti izuzetno talentovane generacije mladih glumaca, omoguciti studentima da u okviru nastave, organizuju aktivno učešće u oblastima stvaralaštva kojima se bavi nase pozoriste. Koordinatori saradnje bili bi nasi scenografi i profesori fakulteta koji bi iskoristili svaki prostor za saradnju između ovih umetničkih kuca. A sve u nadi da će on biti koristan ne samo studentima, nego i nasem pozorištu koje je pravi rasadnik umetnosti na ovom prostoru. U oblasti pozorišnog programa, saradnja sa kulturnim centarom nase opstine mora beležiti stalni napredak u negovanju pozorišne publike. Moramo izgraditi imidž uspešne ustanove koja je svojom programskom orijentacijom okrenuta ka promociji vrednosti otvorenog i demokratskog društva. Opstina i ostale kulturne ustanove se moraju truditi da kompenzuju nase nedostatke gostovanjem eminentnih pozorišta iz cele zemlje. Nas brižljiv programski odabir, realizacija gostovanja vrhunskih pozorišnih ostvarenja koja utiču na formiranje pozitivne „teatarske“ atmosfere i edukaciju mlađih generacija u oblasti pozorišne umetnosti, kao i nasa gostovanja u drugim mestima, nisu moguca bez njihove finansijske pomoci, nagradama i odličnim kritikama.
Cilj:
Formiranje amaterskog pozorista u Kosovskoj Mitrovici.
Cilj projekta je formiranje aktivnog amaterskog pozorištau Kosovskoj Mitrovici i svakodnevno angažovanje tima mladih glumaca i saradnika koji će permanentnim prisustvom i radom doprineti razvoju pozorišne umetnosti i kulturnog života u gradu, uspostavljanju saradnje sa ostalim pozoristima, kao i sticanje prakse studentima dramskih umetnosti.
Opsti cilj:
Davanje novog impulsa razvoju kulture u Kosovskoj Mitrovici i regionu, kao i prevencija rizicnog ponasanja mladih osoba
REZULTATI
Nalazenje i uredjenje prostora i dobijanje dozvole za rad
Prvi korak u formiranju amaterskog pozorišta je obezbedjivanje prostora za probe i predstave. S obzirom na specifičnost aktivnosti, prostor mora biti adekvatan i višenamenski, pa je stoga neophodno konsultovati stručno lice/eksperta radi odabira, ocene kriterijuma za namenu i mogućnosti adaptacije prostorija. Po nalaženju prostora podnosi se zahtev za registraciju i dobijanje dozvole za rad i formiraju organi upravljanja shodno članu 72 Zakona o kulturi, http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_kulturi.html .
Indikatori:
Formiranje osoblja pozorista
Drugi korak je formiranje osoblja za odrzavanje, uredjivanje i ocuvanje samog prostora. Nakon formiranja tima osoblja, neophodno je raspisivanje konkursa za nalazdnje osoba koje ce raditi na realizaciji samih predstava. Po nalazenju rezisera i scenariste, potrebno je formirati tim koji ce se baviti tehnickim pitanjima, kao i pripremom i organizacijom samih predstava. Po formiranju svih timova i obezbedjivanju potrebnog osoblja, neophodno je potpisati i overiti ugovore sa njima.
Indikatori:
Formiranje glumackog tima
Uspostavljanje saradnje sa fakultetom Dramskih umetnosti u cilju angazovanja njihovih studenata kao glumackog kadra i pomocnika u realizaciji predstava.S' obzirom da postoji veliki broj mladih ljudi koji imaju potencijala i talenta, ali nemaju mogucnost da to iskazu, potrebno je formirati komisiju koja ce sprovesti auduciju svih zainteresovanih za ucesce u realizaciji predstava.Komisiju ce sacinjavati tri profesora i dva studenta zavrsnih godina fakulteta Dramskih umetnosti.Nakon zavrsetka audicije, potrebno je obrazovati grupu od 30 glumaca formiranu od amatera sa potencijalom i studenata dramskih umetnosti.
Indikatori:
Nalazenje rekvizita
S' obzirom na specificnost opreme koja nam je potrebna, angazovali smo strucno lice iz te oblasti cija bi uloga bila da odabere, kupi ili iznajmi nama najadekvatniju opremu. Nakon toga potrebno je izvrsiti njihovo montiranje i instaliranje.
Indikatori:
Organizovanje rezije i proba
Prvi korak u realizaciji same predstave je pisanje i odabir odgovarajuceg scenarija. Nakon toga, uz konsultaciju sa redireljem vrsi s se podela uloga. S' obzirom da je vec formiran tim od 30 glumaca, medju njim ce biti pideljene uloge, a glumci koji ne budu dobili ulige ucestvovace u radu kao saradnici.Probe ce se izvoditi dva do tri puta nedeljno, u periodu od mesec dana.
Indikatori:
Promocija predstave
Izrada štampanih, radio i tv promotivnih materijala i sprovođenje televizijske,
radio i outdoor promocije, formiranje Web frupe.
U okviru medijske promocije projekta izradiće se najavni i promotivni
video materijal.Bice emitovan jedan promotivni spot za projekat koji ce sadrzati segmente proba.
Indikatori:
Organizovanje i izvodjenje predstave
Poslednji korak u realizaciji predstave je organizovanje generalne probe i izvodjenje(premijera) predstave. Nakon sto su obezbedjena sva potrebana sredstva za uspesno realizovanje predstave, organizuje se generalna proba, koja predstavlja korak pre samog izvodjenja predstave.Nakon ustanovljavanje da je thnicki materijal, glumacka postava, promocija, publika, prostor, rekviziti i sve neophodno za izvodjenje predstave spremno, vrsi se izvodjenje predstave.
Indikatori:
AKTIVNOSTI
1.1 Istrazivane i nalazenje odgovarajuceg prostora
Obrativsi se strucnom licu radi konsultacije o nalazenju prostora, dobijene su veoma korisne informacije o samom izgledu potrebnog prostora. Sa dovoljno podataka i konkretnim zahtevima, zajedno sa strucnim licem obratili smo se opstinskim nadleznim organima sa zahtevom u nadi da ce ga ispuniti, i naci adekvatno mesto i proctor za realizaciju projekta. Takodje, stupljeno je u kontakt i sa drugim organizacijama i firmama radi eventualne saradnje u nalazenju alternativnih resenja zahteva.
1.2 Dobijanje dozvole za rad pozorista
Obezbedivsi adekvatan proctor, resivsi probleme komunalija i struje, i pribavivsi svu potrebnu dokumentaciju, obratili smo se nadleznim organima radi dobijanja dozvole za rad pozorista.
1.3 Uredjenje prostora
Nakon obracanja apsolventima grafickog dizajna, arhitekture i zastite zivotne sredine radi savetovanja o uredjenju samog prostora, raspisan je tender radi nalazenja firme sa najpovoljnijom ponudom za uredjenje datog prostora. Na tenderu je izabrana najbolja ponuda, potpisan je i overen ugovor sa firmom o izvodjenju radova.
1.4 Izvodjenje radova uredjenja prostora
Angazovana firma je pocela sa izvodjackim radovima. Izvodjenje radova tece po planu, uredjenje prostora realizuje se nesmetano. Izvodjenje radova nadgleda strucno lice.
2.1 Raspisivanje konkursa za nalazenje osoblja pozorista
Kontaktiranje zavoda za zaposljavanje radi nalazenja adekvatnog osoblja za nas projekat. Takodje, raspisan je i konkurs za nalazenje odgovarajucih osoba za pbavljanje delatnosti pomocnika i saradnika u realizaciji predstava, odrzavanje prostora, bezbednosti i drugih tehnickih pitanja.
2.2 Nalazenje rezisera i scenariste
Kontaktiranje fakulteta dramskih umetnosti u cilju nalazenja strucih lica koja bi u nasem proektu imala ulogu rezisera, scenariste, njihovih savetnika i pomocnika.
Raspisan je konkurs za navedena mesta. Takodje, kontaktirana su i druga pozorista radi preporuke ili eventualne saradnje u realizaciji datih zahteva.
…………………………………………………………………………………
2.3 Nalazenje tonca, kostimografa, rekvizitera, scenografa rasvetara.
Raspisan je konkurs sa navedeno osoblje uz konsultaciju sa redteljem i scenaristom. Konsultovane su ustanove slicnog tipa radi savetovanja i preporuke.
2.4 Sklapanje i potisivanje ugovora sa toncem, kostimografom, rekviziterom, scenografom rasvetarom i osobljem.
Pronavsavsi odgovarajuce osoblje za trazena mesta pristupilo se ptpisivanju i overavanju ugovora sa njima.
3.1 Saradnja sa fakultetima dramskih umetnosti, glume i muzike
Kontaktirani su student dramskih umetnosti, glume i muzicke akademije radi razgovora o njihovom mogucem ucescu u proektu kao glumackog kadra, omocnika u realizaciji predstava a prvenstveno radi eventualnog dogovora o saradnji o saradnji sa nasim pozoristem i realizaciji njihove prakse u prostorijama pozorista.
3.2 Raspisivanje audicije
Od strucnih lca kija ucestvuju u proektu ( rezisera i scenariste) kao i studenata dramskih umetnosti, glume i muzike, formirana je komisija koja vrsi audiciju svih zainteresovanih za ucesce u realizaciji predstava.
3.3 Formiranje glumackog tima
Od studenata dramskih umetnosti, glume, studeata uzicke akademije kao i osoba odabranih na dvodnevnoj audiciji formiran je glumacki tim koji ce raditi na realizaciji i izvodjenju predstava. Oni ce zajednicki radom sa reziserom i scenaristom do najboljih rezultata a sebi omoguciti sticanje prakse.
4.1 Kontaktiranje strucnog lica
Zbog velike preciznsti u odabiru rekvizita kontaktirano je strucno lice, stala poorista kao i firme u cilju savetovanja i preporuka najadekvatnije opreme za potrebe proekta.
4.2 Natucivanje potrebnih rekvizita
Nakon savetovanja sa strucnim licima ustanovljeno je sta nam je od rekvizita potrebno za realizaciju proekta i pristupilo se njihovoj nabavci. Nabavka je vrsena u najpovoljnijim firmama. Kontaktirana su i istala pozorista u cilju pozajmice ili zakupa nekih rekvizita.
4.3.Instalacija i postavljanje rekvizita
Nakon nabavke svih potrebnih rekvizita, angazovano je strucno liceza za instalaciju i postavljanje tehnickog materijala neophodnog za izvodjenje predstava.
5.1 Pisanje scenarija
Scenarista je u saradnji sa reziserom pristupio pisanju scenarija u skladu sa okolnostima i mogucnostima realizacije datog. Napisana su dva scenarija i uz konsultaciju odluceno je da se bolji realizuje.
5.2 Odabir glumackog tima za predstavu
Na osnovu napisanog scenarija rezuser je pristupio odabiru glumaca za predstavu od vec formiranog glumackog tima. Ali ce i ostali glumci iz glumackog tima koji ne ucestvuju u izvodjenju predstave ucestvovati u njenoj pripremi, kao pomocno osoblje, u cilju sticanja prakse.
5.3 Rad rezisera sa glumcima
Nakon citanja scenarija reziser je podelio uloge odabranim glumcima, pristupio uvezbavanju njihovih uloga i organizovanje svaodnevnih proba.
6.1 Mediji ( TV, Radio)
U saradnji sat TV most i radia Kontakt plus odradjena je promotivna reklama oja ide dva puta dnevno. Na Tv-u je ton pracen insertima sa proba.
6.2 Drustvene mreze
Infornacije o predstavi su postavljene na svim drustvenim mrezama (facebook, twitter, foursquare, myspace) gde je posecenost veoma zastupljena i gde ce zainteresivani najkracim putem doci do zeljenih informacija.
6.3 Stampanje plakata, flaera i brosura
Nakon odredjivanja izgleda, provera svih vaznih informacija cija ce se sadrzina naci na plakatima, flaerima i brosurama pristupilo se njihovom stampanju.
6.4 Studenski centri
U saradnji sa Studentskim Parlamentom Univerziteta kontaktirani su svi fakulteti i njihovim studentskim parlamentima je dstavljen promotivni material koji ce biti postavljen na fakultetima gde ce studenti iz prve ruke dobiti potrebne informacije. Takodje, promotivni material ce biti postavljen u studentskom restoranu, studentskim domovima kao i po udarnim mestima u gradu.
6.5 Formiranje web grupe pod “Amatersko pozoriste u Mitrovici
Formirana je web grupa Amatersko pozoriste u Mitrovici koja ce pruzati sve informacije o desavanjima u datom pozoristu i koja ce sluziti kao veza izmedju pozorisa i ljudi, omogucavajuci im da ostavljaju svoje komentare, zapazanja, pohvale, kritike i drugo.
7.1 Nalazenje kostima i sminke
Kontaktirani su kostimograf, sminker i ostalo pomocno osoblje. Predstavljeni sui m glumci i njihove uloge i pocela je konsultacija oko izgleda glumaca na pozornici. Nakon dobijanja svih potrebnih informacija kostimograf je poceo sa izradom kostima a sminker sa narucivanjem potrebne sminke.
7.2 Organizovanje generalne probe
Nakon dovoljnog broja probai i uvezbavanja predstave organizovana je generalna proba. Radi utvrdjivanja gradiva i uklanjanja nedostataka kao i originalnosti celokupnog rada izvedene su dve generalne probe.
7.3 Izvodjenje predstave
Nakon dve generalne probe ispunjen je preduslov za izvodjenje predstave.
Karte su obezbedjene, proctor je spreman, rekviziti su postavljeni, instrumenti isprobani I nakon utvrdjivanja da je sve spremno, prva amaterska predstava je izvedena u Amaterskom pozoristu u Kosovskoj Mitrovici.
Rizici Predpostavke
1.Nestabilna politicka situacija
Trenutna politicka nestabilnost u Kosovskoj Mitrovici predstavjla osnovni rizik u realizaciji projekta.
1. Politicka situacija za vreme izvodjenja proekta je stabilna
2. Negativna nastroenost Zvecanskog pozorista zbog konkurencije
Postojece pozoriste u Zvecanu vec dugi niz godina organizuje predstave sa gostujucim glumcima i njegovu osnovnu publiku cine mladi, prvenstveno studenti iz Kosovske Mitrovce.S' toga,ovakva vrsta pozorista bi im predstavljala direktnu konkurenciju, prvenstveno zato sto studenti vise ne bi imali potrebu za putovanjem..
2. Dramsko pozoriste u Zvecanu ce saradjivati u realizaciji proekta
3. Lokalna samouprava nece podrzati proekat
Lokalna samouprava u Zvecanu, kancelarija za Kosovo i Metohiju i Ministarstvo kulture Republike Srbije podrzavaju rad postojeceg pozorista u Zvecanu, samim tim nece biti zainteresovani za ulaganje u nas projekat. Naime, vodice se politikom da u ovakvoj drzavnoj krizi nije prioritetno da na tako malom prostoru ulazu u dve institucije slicnog karaktera.
3. Lokalna samouprava ce saradjivati.
4. Neiskustvo mladih glumaca
Kako je ovo pozoriste amatersko i formirano angazmanom mladih glumaca i njihovih saradnika, kao i omogucavanje prakse studentima Dramskih umetnosti, jedan od rizika je i njihovo neiskustvom u prakticnim realizacijama predstava.Naime, vecina mladih glumaca se gotovo uopste nije susretala sa realizacijom predstave, a fakultet Dramskih umetnosti nije u mogucnosti da obezbedi svoim studentima adekvatnu praksu.
4. Mladi glumci su dovoljno motivisani i sposobni da se izbore sa datim izazovom
5. Nedostatak rediteljskog strucnog kadra
Kako pozoriste u Zvecanu dovodi reditelje sa strane, to domaci profesori, kao ni studenti nisu bili u prilici da steknu iskustva iz te oblasti, tako da bi nedostatak strucnog kadra iz te oblasti predstavljao problem.Iako su mladi glumci talentovani, sposobni i dovoljno motivisani, ipak neiskustvo ce ih uveliko sputavati u realizaciji svojih ideja.
5. Mladi rediteljski kadar se pokazao kao odlican izbor
Hvala. Projekat je dobro strukturisan i spreman za izradu budzeta. Treba samo malo doraditi indikatore i napisati deo o odrzivosti.
Odtrzivost projekta:
1.Naplata ulaznica
Prvi i osnovno oblik odrzivosti projekta je naplata ulaznica, sto je najsigurniji prihod koji se moze ostvriti. Medjutim, to je mali prihod za ovu vrstu projekta i mora biti dopunjen drugim sredstvima.
2.Podizanje kvaliteta predstava i interesovanja za njih
Podizaje kvaliteta predstava cemo postici cescim probama i obezbedjivanjem kvalitetne opreme za realizaciju predstava. A, interesovanje cemo pooljsati dobrim marketingom, dovodjenjem gostujucih glumaca i. izvodjenjem predstava koje privlace najvecu paznju gledalaca.
3.Saradnja sa drugim pozoristia i njihova gostovanja u Kosovskoj Mitrovici.
Kljucni factor nase uspesne odrzivosti je saradnja sa drugim pozoristima. Dovodjenje gostujucih glumaca ce svakako povecati interesovanje kod publike I podici kredibilitet samog pozorista. Budice se veca zainteresovanost i motivacija nasih mladih glumaca da ucestvuju u saradnji sa nekim poznatim i velikim imenima glumacke scene.
4.Gostovanje naseg amaterskog pozorista u drgim gradovima.
Gostovanjem nasi mladi glumci sticu neprocenjivo iskustvo, mogucnost adaptacije i prihvatanje od veceg auditorijuma, sto ce im zasigurno koristiti u daljem radu. Postaju prepoznatljivi
5. Intenziviranje saradnje sa Ministarstvom kulture
Nasom intenzivnom saradnom sa Ministarstvom kulture u Vladi Republike Srbije uspesno cemo realizovati neke nase ključne projekte koje ce ovo ministarstvo podržati.Mi smo organizacija koja se u lokalnom i regionalnom kontekstu pozicionirala kao respektabilna organizacija koja radi na promociji i produkciji savremene umetnosti, pa ocekujemo da ce ministarstvo kroz svoju kulturnu politiku prepoznaati naš rad.
6.Ucesce u projektima iz oblasti kulture
Ucescem u projektima iz oblasti umetnickog stvaralastva i obrazovanja. Glavni ciljevi ove saradnje jesu konceptualizacija i realizacija zajednickih umetnickih i obrazovnih projekata, kreiranje i vodjenje edukativnih projekata posvecenih mladim umetnicima i publici. Pokretanjem radionica u oblasti muzike, scenskog stvaralastva i interpretacije kao i organizovanjem festivala radi stvaranja kulturnih veza.
7.Saradnjom sa fakultetom umetnosti i kulturnim institucijama u gradu, opstinom
Od velikog značaja je i činjenica da je većina nasih glumaca završila studije na ovim fakultetima, sto ce nam olaksati saradnju u istraživačkim projektima, apsolventskim predstavama gde mozemo predstaviti izuzetno talentovane generacije mladih glumaca, omoguciti studentima da u okviru nastave, organizuju aktivno učešće u oblastima stvaralaštva kojima se bavi nase pozoriste. Koordinatori saradnje bili bi nasi scenografi i profesori fakulteta koji bi iskoristili svaki prostor za saradnju između ovih umetničkih kuca. A sve u nadi da će on biti koristan ne samo studentima, nego i nasem pozorištu koje je pravi rasadnik umetnosti na ovom prostoru. U oblasti pozorišnog programa, saradnja sa kulturnim centarom nase opstine mora beležiti stalni napredak u negovanju pozorišne publike. Moramo izgraditi imidž uspešne ustanove koja je svojom programskom orijentacijom okrenuta ka promociji vrednosti otvorenog i demokratskog društva. Opstina i ostale kulturne ustanove se moraju truditi da kompenzuju nase nedostatke gostovanjem eminentnih pozorišta iz cele zemlje. Nas brižljiv programski odabir, realizacija gostovanja vrhunskih pozorišnih ostvarenja koja utiču na formiranje pozitivne „teatarske“ atmosfere i edukaciju mlađih generacija u oblasti pozorišne umetnosti, kao i nasa gostovanja u drugim mestima, nisu moguca bez njihove finansijske pomoci, nagradama i odličnim kritikama.